باشگاه پرسپولیس در اقدامی عجیب در قرارداد مهاجم سابق ایرلندی نوشته است که اختلاف طرفین در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ایران بررسی شود درحالی که آرای این کمیته در دعوای بین‌المللی اجرایی نیست.
کد خبر: ۱۲۷۴۶۸۴

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، پس از اینکه مشخص شد آنتونی استوکس که پرسپولیسی‌ها قرارداد داشت، دیگر حاضر نیست به تهران برگردد، مدیران وقت باشگاه مدعی شدند چنان قرارداد محکمی با مهاجم ایرلندی منعقد کرده‌اند که نه تنها او با جریمه مواجه خواهد شد، بلکه محرومیت در انتظارش خواهد بود. در همان روزها پس از فسخ قرارداد استوکس، همه منتظر بودند باشگاه از او به فیفا شکایت کند اما این اتفاق رخ نداد.

نکته عجیب ماجرا اینجاست که در قرارداد استوکس و پرسپولیس‌، مرجع رسیدگی به اختلافات کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ایران تعیین شده است. این یعنی اگر هریک از طرفین دچار مشکل شد، باید شکایت خود را به فدراسیون فوتبال ایران ببرد درحالی که آرای کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ایران، در مجامع بین‌المللی قابلیت اجرایی ندارد.

باشگاه پرسپولیس هم پس از فسخ قرارداد استوکس برای پیگیری حقوق خود، به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ایران شکایت می‌کند که تا این لحظه این شکایت حاصلی نداشته است. البته حتی اگر این کمیته هم رای به جریمه و یا محرومیت استوکس می‌داد، این رای برای اجرا مورد تایید فیفا نبود. بر اساس قوانین فیفا تنها آرای دادگاه داوری مستقل که با حضور نمایندگان باشگاه‌ها و بازیکنان تشکیل می‌شود و مورد تایید این نهاد است، قابلیت اجرایی در سطح بین‌المللی را دارد. حالا اما وقتی چنین دادگاهی در ایران وجود ندارد، سوال این است مسوولان حقوقی پرسپولیس‌ بر اساس چه منطقی در قرارداد مرجع رسیدگی به اختلافات را فدراسیون فوتبال ایران تعیین کرده‌اند؟

آنتونی استوکس که در نیم فصل گذشته با قراردادی ٢۵٠ هزار دلاری برای شش ماه به پرسپولیس پیوست، در زمان عقد قرارداد ١۵٠ هزار دلار نقدا دریافت کرد و پس از چند هفته بدون هیچ توجیهی ایران را ترک کرد. او حالا با امضای قراردادی به لوینگستون اسکاتلند پیوسته است.

باشگاه پرسپولیس که در ماه‌های اخیر شکایت بیهوده خود را از استوکس در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ایران پیگیری می‌کرد، حالا قصد دارد به فیفا شکایت کند تا بلکه بتواند حق حقوق خود را از استوکس بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها