نماینده فرانسه روز سه‌شنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل به صراحت اعلام کرد که ابلاغیه آمریکا نمی تواند مکانیزم ماشه علیه ایران را فعال کند.
کد خبر: ۱۲۷۴۵۶۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، «آنا گویگون» نماینده فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه در نشست مجازی شورای امنیت در سخنان خود بار دیگر بر موضع تروئیکای اروپا (فرانسه، آلمان و انگلیس) درباره اقدام آمریکا برای فعال سازی مکانیزم ماشه تأکید کرد
 
وی به صراحت گفت: «ذیل قطعنامه ۲۲۳۱، آمریکا کشور عضو برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به شمار نمی‌آید و بنابراین درخواست رسمی آمریکا (برای فعال سازی مکانیسم ماشه) مؤثر قلمداد نمی شود».
نماینده فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل در ادامه افزود که «این ابلاغیه نمی‌تواند روند مکانیزم ماشه را فعال کند».
 
 پس از شکست مفتضحانه آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، این کشور با تفسیری غیر حقوقی که مورد توافق جامعه بین المللی از جمله متحدان اروپایی این کشور نیست خود را «مشارکت کننده» در برجام خوانده است و بر این اساس خواستار فعال سازی مکانیسم ماشه جهت بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران شده است. این درخواست آمریکا بلافاصله از سوی ۱۳ عضو شورای امنیت و طی نامه‌هایی به رئیس ادواری شورای امنیت (کشور اندونزی) رد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها