مدیر مرکز توسعه علوم و فناوری کمیسیون بهداشت ملی چین گفت: مقامات، اجازه استفاده اضطراری از واکسن کرونا را برای کارمندان بیمارستانی از جمله کادر درمان صادر کرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۷۴۵۴۲

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، در همین رابطه یک مقام ارشد کمیسیون بهداشت ملی چین گفته است که این کشور از یک ماه پیش از واکسن آزمایشیِ کروناویروس برای افرادی که در حرفه‌های «پرخطر» فعالیت می‌کنند، استفاده کرده است.

افرادی که در خطر بالای قرار گرفتن در معرض کروناویروس بودند، از جمله کادر درمانی خط مقدم مبارزه با کرونا، پرسنل پیشگیری از بیماری همه‌گیر، کادر پزشکی در کلینیک‌های تب و کارکنان گمرک و پرسنل مرزی واجد شرایط دریافت این واکسن بودند.

این واکسن توسط شرکت ملی بیوتک چین (CNBG) ساخته شده است. آزمایشات بالینی فاز سه این واکسن در امارات متحده عربی، پرو، مراکش و آرژانتین انجام شده است.

به گفته مقامات بهداشتی چین، در ماده ۲۰ قانون واکسن این کشور مقررات مشخصی وجود دارد. هنگامی که حادثه مهم بهداشت عمومی رخ می‌دهد، کمسیون ملی بهداشت درخواست استفاده فوری از واکسن‌ها را ارسال می‌کند و سازمان غذا و داروی کشور متخصصان را برای ارزیابی و موافقت با NHC برای استفاده اضطراری از واکسن‌ها در یک مقیاس خاص و در مدت زمان مشخصی تعیین می‌کند.

رهبر تیم تحقیق و توسعه واکسن مکانیسم مشترک پیشگیری و کنترل شورای دولتی اظهار داشت در مرحله بعدی تحویل واکسن می‌توان برای جلوگیری از شیوع ویروس در پاییز و زمستان در تلاش برای «ایجاد سد ایمنی» استفاده کرد.

وی افزود: پس از ایجاد یک سد ایمنی برای کادر پزشکی، پرسنل درگیر در عملیات اصلی شهر مانند کارکنان در بازار کشاورزان، حمل و نقل و در برخی از صنایع خدماتی، واجد شرایط دریافت واکسن هستند.

این اولین باری نیست که این کشور استفاده از واکسن آزمایشی را تصویب می‌کند. در ماه ژوئن، دولت چین استفاده از یک کاندید واکسن متفاوت برای ارتش این کشور را تصویب کرد.

این واکسن که به طور مشترک توسط انستیتوی بیوتکنولوژی موسسه پکن، بخشی از آکادمی علوم پزشکی نظامی دولت چین و شرکت واکسن CanSino Biologics ساخته شده است، در ماه ژوئن توسط کمیسیون نظامی مرکزی چین «تأیید دارویی ویژه مورد نیاز نظامی» را دریافت کرد. مجوز ویژه به مدت یک سال ادامه دارد و فقط مربوط به پرسنل ارتش خواهد بود.

چین بزرگ‌ترین تولید کننده و مصرف کننده واکسن در جهان است و می‌تواند سالانه بیش از یک میلیارد دوز واکسن از ۴۰ تولیدکننده در سراسر کشور تهیه کند.

در حال حاضر چین بیشتر از سایر کشورها کاندیداهای واکسن کروناویروس را در آزمایش‌های انسانی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها