دونالد ترامپ با امضای یک فرمان اجرایی اعلام کرده استفاده از تیک تاک در آمریکا ممنوع می‌شود، بلکه فعالیت‌های خود در این کشور را به کمپانی آمریکایی واگذار کند. حالا گزارش جدیدی منتشر شده که از نقش مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ در تحریم پلتفرم اشتراک ویدیوی چینی می‌گوید.
کد خبر: ۱۲۷۴۴۵۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، پاییز سال گذشته میلادی زمانی که مدیرعامل فیسبوک در واشنگتن درباره آزادی بیان صحبت می‌کرد، برنامه دیگری نیز داشت که آن، هشدار به مقامات آمریکا درباره تهدیدات کمپانی‌های چینی به خصوص برنامه بسیار محبوب تیک تاک بود.

به گزارش وال استریت ژورنال، مارک زاکربرگ در اکتبر سال ۲۰۱۹ با مقامات دولتی و همچنین قانونگذاران جلسه‌ای تشکیل داده و سفری به واشنگتن داشته است. مدیرعامل فیسبوک در یک شام خصوصی در اواخر اکتبر در کاخ سفید، به رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ این موضوع را گوشزد می‌کند که کمپانی‌های اینترنتی چینی کسب و کارهای آمریکایی را تهدید می‌کنند و باید نگران آن‌ها بود.


زاکربرگ در جلساتی با چندین سناتور درباره تیک تاک صحبت کرده بود. «تام کاتن»، سناتور جمهوری خواه و «چاک شومر»، سناتور دموکرات پس از مدتی نامه‌ای برای مقامات اطلاعاتی ارسال و از آن‌ها می‌خواهند پیرامون تیک تاک تحقیق کنند. پس از مدت کوتاهی دولت شروع به بررسی تاثیر این پلتفرم روی امنیت ملی می‌کند و در نهایت دونالد ترامپ، تیک تاک را تهدید به ممنوعیت می‌کند.

دونالد ترامپ هرگونه مراوده مالی با مالک تیک تاک، ByteDance را ممنوع کرده و اگر این شرکت پلتفرم اشتراک ویدیوی خود را به یک کمپانی آمریکایی نفروشد، استفاده از آن در این کشور ممنوع خواهد شد. تیک تاک می‌خواهد این دستور را به چالش بکشد و از دولت ترامپ شکایت کند.

علاوه بر نظرات شخصی و همچنین بیانیه‌های عمومی، فیسبوک یک گروه به نام «American Edge» راه‌اندازی کرده که در تبلیغات خود، کمپانی‌های آمریکایی که در اقتصاد، امنیت ملی و فرهنگ این کشور مشارکت دارند را . این شبکه اجتماعی همچنین سالانه هزینه بالایی را برای لابی‌گری پرداخت می‌کند، بنابراین نمی‌توان از نقش آن در کنار زدن کمپانی‌های چینی چشم پوشی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها