کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه در سه روز آینده در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور دما به صورت نسبی 4 تا 6 درجه کاهش می یابد، گفت: از فردا در شرق خلیج فارس ارتفاع موج بین یک تا ‌یک و نیم متر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۲۷۴۴۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، فریبا گودرزی در گفتگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: بارش‌ها در روز آینده در سواحل خزر، شمال خراسان رضوی و خراسان رضوی ادامه دارد.

وی گفت: بعدازظهر امروز و اوایل امشب در استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال استان مرکزی سرعت باد افزایش می‌یابد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در سه روز آینده در برخی مناطق کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و جنوب شرق فارس خصوصاً در ساعات بعدازظهر و شب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در مناطقی از کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، شرق و جنوب‌شرق فارس رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز تا پایان هفته در شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق کشور دما 6 تا 8 درجه به صورت نسبی کاهش می‌یابد و در سه روز آینده در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور دما 4 تا 6 درجه کاهش نسبی دارد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از امروز در شمال‌غرب و غرب کشور و از فردا تا پایان هفته در سواحل خزر با افزایش نسبی 4 تا 8 درجه دما مواجه هستیم.

گودرزی بیان کرد: امروز و فردا شرق تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر مواج است و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی افزود: از اوایل وقت فردا، شرق خلیج فارس ارتفاع موج بین یک تا ‌یک و نیم متر افزایش می‌یابد، همچنین از بعدازظهر امروز در تنگه هرمز و شرق آن با افزایش ارتفاع موج بین یک تا دو متر مواجه هستیم که احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب رسیدن به قایق‌ها و شناورهای کوچک وجود دارد که توصیه می‌شود از ترد هرگونه قایق سبک و تفریحی ممانعت شود و شنا در این مناطق انجام نگیرد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز سوم شهریور قسمتی ابری است، جهت باد در تهران، غربی، سرعت باد 29 کیلومتر بر ساعت، دید افقی بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی در پایتخت 12 درصد است.

گودرزی افزود: آسمان تهران فردا کمی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 29 و 19 درجه خواهد بود.

وی گفت: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 6 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 44 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها