معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی خبر داد؛

تندباد در کرمان و سیستان / افزایش دما در نیمه شمالی از 4 شهریور

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در نوار شمالی کشور با کاهش ۵ تا ۸ درجه ای دما مواجه هستیم و از سه شنبه چهارم شهریور تا پایان هفته دما ۴ تا ۸ درجه در این مناطق افزایش می یابد.
کد خبر: ۱۲۷۴۳۴۹

به گزارش جام جم آنلاین، محمد اصغری در گفتگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز بارش باران و وزش باد در استان‌های ساحلی خزر به ویژه غرب خزر و اردبیل را شاهدیم؛ همچنین امروز در شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد و در برخی نقاط خراسان شمالی بارش پراکنده داریم.

وی افزود: بعدازظهر امروز رگبار و رعدبرق گاهی توام با تندبادهای لحظه ای و احتمال بارش تگرگ در ارتفاعات و دامنه ها در نیمه جنوبی استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و روز دو شنبه در ارتفاعات و دامنه ها در نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود که اثر آن طغیان رودخانه های فصلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و آبگرفتگی و برخورد صاعقه است.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده بارش ها در شمال غرب کاهش می‌یابد و تا روز سه‌شنبه در سواحل خزر خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه دارد.

اصغری افزود: از امروز تا سه شنبه چهارم شهریور در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و ارتفاعات هرمزگان رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود؛ این شرایط روزهای پنجم و ششم شهریور در جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان حاکم است.

وی افزود: امروز و فردا در نوار شمالی کشور با کاهش ۵ تا ۸ درجه ای دما مواجه هستیم و از سه شنبه چهارم شهریور تا پایان هفته دما ۴ تا ۸ درجه در این مناطق افزایش می یابد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۳ و ۱۸ درجه خواهد بود.

اصغری گفت: ‌آسمان تهران امروز کمی ابری، جهت باد غربی و سرعت باد 24 کیلومتر بر ساعات است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 9 درصد است.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳۷ درجه بالای صفر و خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها