تحلیلگران بازار جهانی معتقدند در هفته جاری یک رویداد مهم می تواند دور جدیدی از نوسان را در بازار طلا ایجاد کرده و به بهبود قیمتها پس از دو هفته متوالی کاهش کمک کند.
کد خبر: ۱۲۷۴۲۹۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، درست در زمانی که بازارها از پیام بانک مرکزی آمریکا سردرگم شده بودند، دلار قویتر در معاملات هفته گذشته قیمت طلا را تحت فشارهای کاهشی قرار داد.
 
به گفته پیتر هاگ، مدیر معاملات تجاری کیتکو متالز، عامل اصلی کاهش قیمت طلا در هفته گذشته واکنش بازار به گزارش نشست ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا بود. قوی شدن ارزش دلار هم باعث ریزش قیمت فلزات ارزشمند شد. دلار اکنون تثبیت شده و فلزات ارزشمند کف قیمت پیدا کرده اند.
 
بازارها منتظر تصمیم دولت آمریکا برای عرضه یک بسته کمک مالی جدید به منظور حمایت از اقتصاد هستند. با این حال به نظر می رسد فعلا از این بسته خبری نیست و سرمایه گذاران مضطرب به سوی نقدینگی حرکت کرده اند.
 
بهای هر اونس طلا در بازار معاملات آتی نیویورک پس از این که مدت کوتاهی به پایین ۱۹۲۰ دلار سقوط کرد، توانست در بالای ۱۹۴۰ دلار تثبیت شود و هفته را با ۰.۱ درصد کاهش به پایان رساند. دلار آمریکا با ۰.۶ درصد افزایش، به ۹۳.۳۵ واحد رسید.
 
به گفته کارولین بین، اقتصاددان کالای موسسه کپیتال اکونومیکس، به نظر می رسد کاهش قیمت طلا مربوط به فروش سرمایه گذاران بوده و احتمالا ناشی از سودگیری و رشد ارزش دلار آمریکا در روزهای اخیر بوده است.
 

سمپوزیوم جکسون هال، رویداد تاثیرگذار هفته جاری

 
بازارها در هفته جاری که سمپوزیوم سالانه جکسون هال برگزار می شود، خبرهای بیشتری از مقامات بانک مرکزی خواهند شنید. رویداد امسال با عنوان "مرور دهه پیش رو: پیامدهای سیاست پولی" برگزار خواهد شد و قرار است جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در ۲۷ اوت سخنرانی کند.
 
به گفته هاگ، هر اظهاراتی که رییس بانک مرکزی آمریکا داشته باشد، نوسان قابل توجهی ایجاد خواهد کرد. آنچه بازار به دنبال مشاهده آن است این است که آیا پاول نگران است و دیدگاه وی درباره اقتصاد در سه ماه آینده چیست. اگر وی نشانه ای از نگرانی بروز دهد، نوسان قابل توجهی ایجاد خواهد شد. در آستانه چنین رویدادی، بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند شمار قراردادهایشان در بازار را کاهش دهند.
 
جورج گرو، مدیر شرکت "آر بی سی ولث منیجمنت" با اشاره به این که سخنرانی پاول مهمترین رویداد تاثیرگذار خواهد بود، در این باره گفت: نوسان قیمت طلا در هفته جاری ادامه خواهد داشت. سرمایه گذاران تا زمانی که بتوانند پیام بانک مرکزی را هضم کنند، از معاملات خودداری خواهند کرد.
 
در یک خبر بانکی دیگر، گروهی از مقامات سابق بانک مرکزی در مخالفت با جودی شلتون، گزینه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای ریاست بانک مرکزی آمریکا نامه سرگشاده ای را نوشتند.
 
انتصاب شلتون به سمت ریاست بانک مرکزی آمریکا در ژوییه در کمیته بانکی سنا تایید شد و اکنون به موافقت کل سنا بستگی دارد.
 

حرکت قیمت طلا در هفته آینده

 
به گفته هاگ، روند کلی بازار طلا تغییری نکرده و اضطراب فعلی سرمایه گذاران به دلیل سودی است که در بازار برده اند و اخیرا بخشی از آن را به نقدینگی تبدیل کردند. هاگ سطح بالای نوسان در طول پاییز را پیش بینی کرد.
 
اقتصاددان کالای کپیتال اکونومیکس هم بر این باور است که بعید است دلار آمریکا برای مدت طولانی قوی بماند و وی همچنان به طلا در میان مدت خوش بین است. وی گفت: ما انتظار داریم قیمت طلا در ماههای آینده افزایش پیدا کند زیرا بازده اوراق قرضه واقعی پایینتر می رود و دلار آمریکا تا حدودی ضعیفتر می شود. ادامه ابهامات اقتصادی ناشی از افزایش یا کاهش شیوع کرونا، همچنان سرمایه گذاران را به نگهداری طلا تشویق خواهد کرد.
 
لوکمان اوتونوگا، تحلیلگر ارشد اف ایکس تی ام هم اظهار کرد: افت طلا در دو هفته گذشته چشمگیر نبوده زیرا عوامل بنیادینی که از بالا ماندن قیمت این فلز پشتیبانی می کنند، تغییری نکرده اند. دلار ضعیفتر، بازده پایینتر اوراق قرضه آمریکا، تشنجات پیش از انتخابات آمریکا و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور باعث خواهد شد قیمت طلا به درخشش در میان مدت تا بلندمدت ادامه دهد.
 
کارستن فریتچ، تحلیلگر کومرس بانک هم رکورد ۱۹۲۰ دلار سال ۲۰۱۱ را به عنوان یک سطح حمایتی مهم عنوان کرد و هشدار داد اگر طلا به پایین این محدوده سقوط کند، روند بهبود قیمتش به تاخیر خواهد افتاد.
 
بر اساس گزارش کیتکو نیوز، هفته جاری از نظر انتشار آمار اقتصادی هفته شلوغی خواهد بود. قرار است آمار به روزشده تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم آمریکا منتشر شود. آمار دیگر شامل اعتماد مصرفی، فروش خانه، سفارش کالاهای بادوام، شمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری و درآمد شخصی هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها