شرکت گوگل تصمیم گرفت قابلیت اتصال بی‌سیم گوشی‌های جدید به سیستم Android Auto را در جدیدترین نسخه اندروید قرار دهد.
کد خبر: ۱۲۷۴۱۶۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،زمانی که سیستم عامل اندروید ۱۱ سرانجام به صورت جهانی عرضه شود، فهرست گوشی‌هایی که می‌توانند از قابلیت اتصال بی‌سیم به Android Auto استفاده کنند به شکل قابل توجه‌ای افزایش می‌یابد.

به تازگی شرکت گوگل تصمیم گرفته تا بخش پرسش‌های متداول مربوط به سیستم Android Auto در صفحه رسمی خود را بروزرسانی کند. طی این عمل گوگل تقریبا نام تمامی گوشی‌هایی که پس از دریافت نسخه جدید اندروید می‌توانند به Android Auto به صورت بی‌سیم متصل شوند را مطرح کرده است.

بر اساس بروزرسانی این صفحه، افرادی که تمایل دارند به سرویس سیستم عامل اندروید در خودروی خود متصل شوند باید گوشی‌هایی با سیستم اتصال بی‌سیم ۵ گیگاهرتزی داشته باشند. همان‌طور که مشخص است بسیاری از گوشی‌های جدید از چنین قابلیتی برخوردار هستند و تا به اینجا مشکلی وجود ندارد. البته باید اظهار داشت که برخی گوشی‌های قدیمی و یا مدل‌های میان رده ممکن است از قدرت اتصال ۵ گیگاهرتزی پشتیبانی نکنند.

محدودیت پشتیبانی از سیستم Android Auto
ابرقدرت دنیای فناوری حالت اتصال بی‌سیم به سرویس Android Auto را از سال ۲۰۱۸ در دسترس کاربران قرار داد، اما پشتیبانی از این ویژگی بسیار محدود بود. جدا از آن که شرکت سازنده خودرو باید سیستم صوتی تصویری اتومبیل را به اتصال بی‌سیم مجهز می‌کرد، کاربران برای استفاده از قابلیت مورد نظر ناچار بودند تا از گوشی‌های خاص و پشتیبانی شده توسط سرویس گوگل استفاده کنند.

در ابتدای عرضه این قابلیت تنها دارندگان گوشی‌های Nexus و Pixel قادر به استفاده از سرویس اتصال بی‌سیم بودند تا آن که شرکت سامسونگ با انتشار بروزرسانی در سال گذشته پرچمداران خود را به جمع گوشی‌های مورد قبول Android Auto اضافه کرد. گفتنی است؛ در دنیای خودرو نیز تنها چند اتومبیل وجود دارند که از قابلیت اتصال بی‌سیم به سرویس Android Auto پشتیبانی می‌کنند. شرکت‌هایی مانند BMW و Ford سال گذشته اظهار داشتند که سعی دارند چنین قابلیتی را به اتومبیل‌های خود اضافه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها