آمارهایی منتشر شده است که نشان می‌دهد هنوز برخی از کاربران با وجود تشویق مایکروسافت به استفاده از ویندوز ۱۰ از ویندوز ویستا و ویندوز ۷ استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۷۳۶۴۵

سال ۲۰۰۹ بود که مایکروسافت از ویندوز ۷ رونمایی کرد؛ سیستم‌عاملی با طراحی بسیار زیبا که البته امکانات فوق‌العاده گسترده‌ای نیز در اختیار کاربران قرار می‌داد. علاقه کاربران به استفاده از ویندوز ۷ باعث شد که ردموندی‌ها پشتیبانی از این سیستم‌عامل و عرضه به‌روزرسانی را تا ژانویه سال ۲۰۱۵ تمدید کنند.

پس از آن ردموندی‌ها به مدت ۵ سال دیگر برای ویندوز ۷ آپدیت‌هایی عرضه می‌کردند که شامل پچ‌های امنیتی و برطرف‌سازی برخی از باگ‌ها می‌شد. درواقع در ژانویه سال ۲۰۲۰ مایکروسافت رسما اعلام کرد که پشتیبانی از ویندوز ۷ خاتمه یافته است.

مایکروسافت برای مدتی می‌شود که کاربران را تشویق به کوچ کردن به ویندوز ۱۰ می‌کند؛ اما آمارهای جدید، بیانگر علاقه‌ی کاربران به استفاده از ویندوز ۷ هستند. در آمارهای منتشرشده، ۲۳/۳۴ درصد از کاربران سیستم‌عامل‌های مختلف همچنان از ویندوز ۷ استفاده می‌کند. نکته جالب نیز کاهش تنها ۲ درصد از کاربران ویندوز ۷ نسبت به آمار منتشرشده در ژانویه ۲۰۲۰ با آمار ۲۵/۵۶ درصدی است.

شاید آمار و ارقام بیانگر عملکرد ضعیف مایکروسافت در جذب کاربران بیشتر برای ویندوز ۱۰ باشد؛ اما ردموندی‌ها موفقیت‌هایی نیز در این زمینه کسب کرده‌اند که می‌توان به رسیدن آمار دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ به یک میلیارد عدد اشاره کرد. ویندوز ۱۰ با سرعتی کم، اما پیوسته در حال گرفتن سهم بیشتری از بازار است و در حال حاضر ۵۹/۳۷ درصد از کاربران از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند.

در آمارها به کاربران ویندوز ۸.۱ نیز اشاره شده است که در حال حاضر ۲/۸۷ درصد از دستگاه‌ها مجهز به ویندوز ۸.۱ هستند. ۰/۸۲ درصد از سهم بازار نیز به ویندوز XP اختصاص دارد. شاید دلیل چنین آماری نیز استفاده برخی از شرکت‌ها از ویندوز XP عنوان شود. با این حال، در آمارها می‌توان مشاهده کرد که تعداد بسیار کمی وجود دارند که هنوز از ویندوز ویستا استفاده می‌کنند. زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها