عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

مسافرت منجر به تشدید شیوع می شود

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید می کند مسافرت هایی که در چند روز اخیر انجام شد نرخ شیوع را بیشتر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۷۳۴۹۳

 دکتر مینو محرز عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت و گو با جام جم آنلاین عنوان کرد: قدرت سرایت ویروس کرونا به گونه ای پیش می رود که انگار هر روز در حال افزایش است. هیچ چیز به اندازه رعایت فاصله اجتماعی ، ماسک زدن و از همه مهم تر ماندن در خانه مفید نیست.

وی افزود: مسافرت های چند روز اخیر منجر به تشدید شیوع ویروس کرونا می شود. در روزهای اخیر شاهد این بودیم که برخی از محورهای مواصلاتی تا چه اندازه شلوغ بودند. متاسفانه بسیاری از افراد نمی دانند و یا آگاهانه به مسافرت می روند و باعث می شوند تا ویروس کرونا در کشور افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول افزود: همچنان پیشنهاد می کنم کنکور در فضای آزاد مثل ورزشگاه ها برگزار شود. روز برگزاری کنکور در کشور یک روز حیاتی و بسیار خطرناک است و هر کسی باید به شدت مراقب باشد و از فرد دیگری انتظار رعایت نداشته باشد.

محرز با بیان اینکه بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها دیگر جای خالی ندارد بیان داشت: پیش بینی خوبی از روزهای آینده وجود ندارد و شرایط واقعا خطرناک است. آمار بسیار بالاست. شهریور ماه غیرقابل کنترلی در پیش داریم. مردم کمک کنم تا حدودی شرایط قابل کنترل شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه سودجویان همچنان به نیرنگ خود ادامه می دهد و داروهایی مثل رمدسیویر را با قیمت کلانی به مردم می فروشند. این خودش یک مشکل دیگر است. برخی گمان می کنند با خوردن داروهایی از این دست مقابل کرونا مصونیت پیدا می کنند.

محرز در پایان گفت: برخی به شدت ماجرای انتقال ویروس را شل گرفته اند. بسیاری از اماکن عمومی مثل سابق به کار خود ادامه می دهند. نباید فراموش کنیم برخی از افراد بدون علامت می توانند حتی با حرف زدن بیماری خود را منتقل کنند و من قبلا به این نکته اشاره کرده بودم. مردم بسیار مراقب باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها