هواوی توانسته با فروش بیشتر گوشی هوشمند نسبت به سامسونگ در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به بزرگ‌ترین سازنده تلفن هوشمند در دنیا تبدیل شود.
کد خبر: ۱۲۷۳۳۸۵

شرکت چینی هواوی توانسته در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ از شرکت‌های دیگر ازجمله سامسونگ فروش بیشتری در بازار گوشی‌های هوشمند داشته باشد. درحالی‌که هواوی، بازار ایالات متحده را از دست داده است و از تحریم‌های گسترده و سخت‌گیرانه رنج می‌برد؛ اما آمارها نشان می‌دهند که شرکت چینی توانسته جایگاه اول در میان شرکت‌های پرفروش گوشی هوشمند را به خود اختصاص دهد، جایگاهی که تا چندی پیش به سامسونگ تعلق داشت.

شرکت تحلیلی کانالیس (Canalys) که در زمینه‌ی بررسی بازار گجت‌های قابل حمل فعالیت دارد، اعلام کرده است که هواوی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ توانسته ۵۵/۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد. با وجود اینکه چنین آماری نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ با افت ۵ درصدی همراه است؛ اما فروش کم سامسونگ (۵۳/۷ میلیون دستگاه) باعث شده است تا هواوی جایگاه نخست به دست آورد.

درواقع فروش کم محصولات سامسونگ کمک فراوانی به کسب جایگاه نخست هواوی کرده است. شرکت کره‌ای در مقایسه با سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ با افت ۳۰ درصدی فروش گوشی هوشمند در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ مواجه شده است. افت فروش محصولات سامسونگ می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و نیاز به مطالعات عمیقی دارد. بااین‌حال، شیوع بیماری کرونا، عملکرد ضعیف تراشه‌های اکسینوس و نارضایتی کاربران از آن‌ها و همچنین وجود رقابتی جدی در رده‌های مختلف سخت‌افزاری از دلایل کاهش فروش محصولات سامسونگ برآورد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها