کد خبر: ۱۲۷۳۲۷۹

نسخه پایدار اندروید 11 در آینده‌ای بسیار نزدیک منتشر خواهد شد. به بیان دقیق‌تر شایعات مخابره شده از رونمایی این سیستم‌عامل همزمان با معرفی پنجمین نسل اسمارت‌فون‌های پیکسل حکایت دارند. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این رویداد در ماه اکتبر امسال برگزار خواهد شد. با توجه به ضرورت انتشار یک فیرم‌ور ایده‌آل اکنون گوگل تصمیم گرفته تا به منظور دریافت کلیه پیشنهادات باقیمانده و رفع کلیه مشکلات احتمالی سومین و آخرین ورژن بتای اندروید 11 را منتشر نماید.

به گفته بسیاری از تسترها اکنون اندروید 11 در دومین ورژن بتای این فیرم‌ور به سطح مطلوبی از پایداری دست یافته است. لذا بسیاری از تغییرات اعمال شده در ورژن جدید شامل اصلاحات و بهینه‌سازی‌های متعدد هستند. همان‌طور که سخنگوی گوگل خاطرنشان کرده است؛ این ورژن بتا بر کمک‌رسانی به توسعه‌دهندگان برای اعمال تغییرات نهایی در اپلیکیشن‌های طراحی شده ویژه اندروید 11 متمرکز شده است. این فیرم‌ور شامل ورژن رسمی API 30 SDK و ابزارهای ساخت Android Studio است.

در این میان به‌روزرسانی‌ چندین API برای توسعه سرویس مشترک گوگل و اپل با نام Exposure Notification یکی از استثنائات به‌شمار می‌رود. این افزونه با هدف نظارت بر شیوع بیماری کووید 19 ایجاد شده است. کاربران بدون فعال‌سازی گزینه‌های مربوط به موقعیت مکانی می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. در غیر این‌صورت بتای سوم اندروید 11 فاقد هرگونه مشخصه شگفت‌انگیز است. فرآیند تست بتای اندروید 11 برای مدت زمانی بسیار طولانی ادامه داشته و چندین مرحله مختلف را پشت سر گذاشته است. گوگل اساسا از توسعه‌دهندگان درخواست می‌کند تا از آمادگی اپلیکیشن‌های خود برای ورژن جدید سیستم‌عامل اطمینان حاصل نمایند. این ویرایش شامل تغییرات محدودی است.


اندروید 11 با نام یک کیک منتشر می‌شود و اسم آن نیز با حرف R آغاز خواهد شد

اکنون سال‌هاست که گوگل از سنت به‌کارگیری نام دسرها برای نسخه‌های جدید اندروید تبعیت می‌کند. بدین‌ترتیب ورژن‌های مختلف اندروید با اسامی “پای”، “مارشمالو”، “اوریو” و “کیت‌کت” منتشر شدند. لذا گوگل قانونی را تعیین کرد که بر اساس آن ورژن جدید سیستم‌عامل اندروید هر ساله با نام یک دسر جدید منتشر می‌شود. بدین‌ترتیب ربات فضایی سبزرنگ اندروید هر ساله همراه با شیرینی جدیدی بر روی صفحه گجت‌های اندرویدی ظاهر خواهد شد. اما با انتشار نسخه دهم اندروید ظاهرا گوگل از به‌کارگیری این الگوی نامگذاری منصرف شد و خود را به استفاده از شماره ورژن سیستم‌عامل در نامگذاری آن مقید کرد. با این‌حال گوگل شخصا از به‌کارگیری نام دسرها اجتناب نکرد. این اسامی به‌صورت گسترده توسط مخاطبان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ اما کمپانی کماکان به شکلی فعالانه از آن‌ها بهره‌برداری می‌کند. این بیانیه توسط Dave Burke؛ معاون ارشد گوگل و سرپرست پروژه اندروید صادر شد. به گفته وی استفاده از اسم رمزها پس از اسامی دسرها برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر خواهد بود. بدین‌ترتیب اندروید 10 با اسم رمز تارت به (Quince Tart) و اندروید 11 نیز با نام کیک قرمز حصیری (Red Velvet Cake) عرضه می‌شود.

این اظهارات درست است. درک سهولت استفاده از اسامی طولانی یا حروف اختصاری بزرگ در عوض شماره سریال سیستم‌عامل امری بسیار دشوار است. در هر صورت تصمیم گوگل قابل تحسین است. این کمپانی با افتخار به سنت‌های خود ادامه می‌دهد و ورژن‌های جدید سیستم‌عامل خود را با اسامی دسرها نامگذاری می‌کند.

منبعGizchina

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها