یک استارتاپ آمریکایی با ارائه یک فناوری جدید، امکان کنترل از راه دور سگ رباتیک شرکت "بوستون داینامیکز" را با کمک یک دسته پلی استیشن فراهم کرده است.
کد خبر: ۱۲۷۳۱۰۵

استارتاپ آمریکایی "فرمانت"(Formant)، فناوری جدیدی ابداع کرده است که به کاربر امکان می‌دهد تا سگ روباتیک شرکت "بوستون داینامیکز"(Boston Dynamics) موسوم به "اسپات"(Spot) را از راه دور و در حالی که در خانه نشسته، کنترل کند. تنها ابزار مورد نیاز برای این کار، ارتباط ثابت اینترنتی است.

این فناوری، راهی برای به نمایش گذاشتن نرم‌افزاری است که امکان کنترل روبات‌های گوناگون را فراهم می‌کند.

"جف لینل"(Jeff Linnell)، مدیرعامل فرمانت گفت: اسپات روبات شگفت‌انگیزی است زیرا نخستین روباتی به شمار می‌رود که می‌تواند مسیر خود را در محیطی ساختاربندی نشده پیدا کند.


در بررسی عملکرد این فناوری، یک کاربر توانست روبات اسپات را از فاصله یک مایلی، از اتاق نشیمن خانه خود و تنها با استفاده از یک دسته پلی‌استیشن کنترل کند تا روبات به گردش کردن در یکی از پارک‌های سان‌فرانسیسکو بپردازد. در همه مدت آزمایش، یک انسان نیز برای بررسی حرکات ربات در کنار آن حضور داشت.

روبات اسپات در اوایل سال جاری، با قیمت ۷۴,۵۰۰ دلار به فروش گذاشته شد و تاکنون از آن در فضاهای در حال ساخت و ساز و حتی بیمارستان‌ها استفاده شده است.

کاربرانی که به کنترل از راه دور روبات علاقه دارند، ابتدا باید فرمی را در وب‌سایت شرکت فرمانت پر کنند./ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها