به دستور رئیس جمهور بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول جهان در استان بوشهر به ظرفیت تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA افتتاح شد.
کد خبر: ۱۲۷۳۰۸۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در مراسمی با حضور رئیس جمهور، وزیر نفت، مدیرعامل صنایع پتروشیمی ایران از طریق ارتباط تصویری 2 پروژه مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در عسلویه و مجتمع پتروشیمی کاوه در بندر دیر افتتاح  شد.
 
مجتمع پتروشیمی متانول کاوه با ظرفیت تولید روزانه 7 هزار تن متانول با گرید AA بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول جهان محسوب می‌شود که در زمینی به مساحت 220 هکتار در ساحل شهرستان دیر استان بوشهر  مستقر در پارس شمالی احداث شده است.
 
پتروشیمی کاوه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد مدار تولید شده و ساخت اسکله اختصاصی در سواحل خلیج‌فارس در مجاورت مجتمع کاوه برای صادرات محصولات تولیدی از مزایای این طرح است.
 
پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه هم با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن متانول افتتاح شد.
کار احداث پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه از سال 1394 آغاز شد و امروز این طرح روزانه یک میلیون دلار درآمدزایی دارد.
 
استاندار بوشهر  در آیین افتتاح طرح پتروشیمی متانول کاوه که به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور انجام شد با تاکید بر  استفاده از ظرفیت‌های جوانان در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها اظهار داشت: امروز در جنگ اراده ها شاهد هستیم با تلاش و توان حداکثری فرزندان ایزان عزیز و تدبیر رییس جمهور و وزارت نفت، امید در کشور خلق شد.
 
عبدالکریم گراوند اجرای پنجره واحد سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان بوشهر به عنوان پایلوت در کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: با این اقدام آمادگی استقبال از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی هستیم.
 
وی، تحولات بزرگ صورت گرفته در عرصه نفت و پتروشیمی را ستودنی دانست و بیان کرد: اجرا و افتتاح این طرح‌ها به دست جوانان نخبه ایران اسلامی جای تبریک به رییس جمهور و مردم شریف ایران دارد.
 
استاندار بوشهر در  پاسخ به سوال  رییس جمهور در مورد وضعیت کرونا در استان بوشهر گفت: وضعیت کرونا در استان بوشهر در2 هفته اخیر ثابت و رو به کاهش بوده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها