مدیران فوتبال ایران هیچ انتقادی را برنمی‌تابند. قبول ندارند که شکست خورده‌اند. آنها هر گزارش و افشاگری را با تهدید پاسخ می‌دهند و منتقدین را متهم به سیاه‌نمایی می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۷۲۸۶۵

به گزارش جام جم آنلاین ، ایران ورزشی نوشت: مثلاً اگر بگوییم که فوتبال کشور بحرانی‌ترین دوران تاریخ خود را سپری می‌کند آنها نخواهند پذیرفت. فقط می‌گویند که چرا منتشر می‌کنید. چرا انتقاد می‌‌کنید. انگار نه انگار آن چیزی که روی خروجی رسانه‌ها قرار می‌گیرد خروجی مدیریت خود آنهاست. تمام اعضای هیأت رئیسه فدراسیون و مدیران قبلی باید به صراحت جوابگو باشند که چرا این مشکلات وجود دارد. چرا هیچ اتفاق مثبت و بزرگی نیست که از آن برای خوشحال شدن مردم بنویسیم. چرا طوری کار کردند که فوتبال کشور به این سرافکندگی ملی رسید. امروز می‌خواهیم با مرور آن چیزی که بر فدراسیون فوتبال می‌گذرد تلنگری جدی به مدیرانی بزنیم که هیچ حرفی برای برای زدن ندارند. منتهی برایشان‌ هم مهم نیست که فوتبال را در چه وضعیت اورژانسی و بحرانی قرار داده‌اند.

برداشت ۸ میلیارد از دارایی‌های نقدی فدراسیون

عمق فاجعه دعوای حقوقی به وجود آمده بین فدراسیون فوتبال و شرکت شستا را با هیچ واژه‌ای نمی‌توان تعریف کرد. شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با ورود نمایندگان مجلس و نهادهای نظارتی اقدامات حقوقی برای تسویه حساب قرض دو میلیون دلاری به فدراسیون فوتبال را انجام داده و بعد از اینکه فدراسیون در زمان مقرر و مهلت‌های داده نشده نتوانست بدهی خود را تسویه کند‌، با شکایت در مجتمع قضایی شهید صدر، حکم توقیف اموال فدراسیون فوتبال را گرفت. در مرحله اول مبلغ ۸ میلیارد تومان از دارایی‌های نقدی موجود در حساب فدراسیون برداشت شد. تمام حساب‌های بانکی مجموعه بسته شده و فوتبال در بحرانی‌ترین شرایط ممکن قرار گرفته است. شستا همچنین برای دریافت سود دو میلیون یورو پرداخت شده هم اقدام حقوقی کرده و حتی خواهان ۱۹۰ هزار دلار پول ترانسفر دو میلیون یورو از بانک دبی به زراعت بانک استانبول هم شده است. در قدم بعدی تمام حساب‌های مهدی تاج، ‌علی کفاشیان و سلیمانی خزانه‌دار فدراسیون هم بسته شده و حکم توقیف اموال برای دارایی‌های آنها هم صادر شده است. همچنین کارشناسان حقوقی در حال بررسی و قیمت‌گذاری روی اموال فدراسیون برای تسویه حساب مالی هستند و شستا می‌خواهد که تا اواسط شهریور و قبل از مجمع عمومی شرکتی که حالا سهام آن به مردم واگذار شده تسویه حساب کامل را انجام بدهد. از همین‌رو منابع موثق خبری به ما اطلاع دادند که احتمالاً در روزهای آینده شرکت شستا، ساختمان فدراسیون فوتبال را هم پلمپ خواهد کرد و این خبر برای فوتبال ایران وحشتناک خواهد بود. البته علی کفاشیان با ارسال نامه‌ای به دادگاه تأکید کرده در زمان استقراض از شستا و انعقاد قرارداد با حکم کمیته اخلاق محروم بوده و هیچ چیزی را امضا نکرده است و این پرونده ربطی به او نداشته است. منتهی مدیران فدراسیون در اقدامی حیرت‌انگیز چک ارزی مدت‌دار قدیمی فدراسیون که امضای تاج، کفاشیان و سلیمانی را داشته در ازای استقراض دو میلیون یورویی به شستا داده‌اند که گفته می‌شود این اقدام خودش یک تخلف آشکار بوده و به همین دلیل پای کفاشیان به این پرونده باز شده و حساب‌های او بسته و حکم توقیف اموال او نیز صادر شده است. ارزش ریالی پولی که فدراسیون در زمان استقراض از شستا دریافت کرد ۳۰ میلیارد تومان بود اما حالا مدیران فوتبال ایران باید بیش از دو برابر این پول را با افزایش قیمت ارز به شستا پرداخت کنند. آن هم در شرایطی که مدیران نه درآمدی برای این تسویه حساب دارند و نه پولی و به همین ترتیب شاهد اتفاقات حیرت انگیزی در روزهای آینده خواهیم بود.

اوج اختلافات در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال

در این شرایط بحران مدیریتی تنها انتظار از مدیریت فدراسیون فوتبال داشتن اتحاد بین تمام اعضا بود که متأسفانه اختلافات در هیأت رئیسه به قدری زیاد است که شاهد دودستگی عجیبی هستیم. همه در فوتبال ایران متوجه شده‌اند که چهار نفر از اعضای هیأت رئیسه رسماً مخالف بازگشت کفاشیان به کار بوده و جلوی سرپرستی او در فدراسیون به عنوان نایب رئیس اول را گرفتند. حتی اقداماتی برای نامه‌نگاری و استعلام از فیفا علیه کفاشیان هم انجام شد که افشای جزئیات آن در خبرگزاری‌های رسمی سر و صدای زیادی به پا کرد. در چنین شرایطی کارمندان فدراسیون هم هر کدام با یک دسته ارتباط نزدیک دارند و اختلاف در تمام اتاق‌های فدراسیون وجود دارد و هیچ خبری از اتحاد نیست.

نبی هنوز می‌خواهد رئیس شود؟

مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال وظایف اساسنامه‌ای خود را درست انجام نمی‌دهد. بسیاری از اعضای مجمع نسبت به عملکرد او انتقادات جدی دارند و این مدیر تا به امروز هیچ شفاف‌سازی درست و اصولی درباره روند مذاکرات با فیفا و امور مرتبط با اصلاح اساسنامه انجام نداده است. این اتفاقات در شرایطی رخ داده که چند نفر از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون هم اختلافات اساسی با دبیرکل دارند و درگیری لفظی شدیدی در آخرین نشست هیأت رئیسه با نبی داشته‌ و به این مدیر تأکید کرده‌اند به عنوان دبیرکل و کارمند فدراسیون، باید وظایف خود را طبق اساسنامه به درستی انجام بدهد. البته نبی در شرایطی دبیرکل فدراسیون شده که در انتخابات لغو شده فوتبال، برای ریاست ثبت نام کرده بود و این احتمال وجود دارد که باز هم بخواهد برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کند. آن وقت این شائبه به وجود می‌آید که این مدیر در روند اصلاح اساسنامه و نگارش آیین نامه انتخاباتی همه چیز را برای رسیدن به اهداف انتخاباتی خود مهیا کرده باشد.

بازگشت به کار بهاروند قانونی است؟

وقتی مهدی تاج استعفا داد، حیدر بهاروند به عنوان نایب رئیس دوم فدراسیون به سمت سرپرستی این مجموعه رسید و حالا او همه کاره فوتبال کشور است و همزمان لیگ و فدراسیون را اداره می‌کند. اخیراً هم در رسانه‌ها افشاگری‌های تکان‌دهنده درباره روال اداری طی شده مربوط به بازگشت به کار او منتشر شد که سروصدای زیادی به راه انداخت. شخص حیدر بهاروند البته معمولاً سعی می‌کند در مدار بی‌قانونی حرکت نکند، منتهی بازگشت به کار او به عنوان کارگر معدن شرکت سنگ معدن احیا سپاهان در شهر مرزی خواف، جنجالی بزرگ به پا کرد و مدیرکل اداره تأمین اجتماعی لرستان به این اتفاق واکنش منفی نشان داد. البته بهاروند بازنشسته و نزدیکان او با قدرت تأکید دارند که هیچ تخلف اداری در این زمینه رخ نداده و الان هم شنیده می‌شود که مقدمات بازگشت به کار او در شرکت مورد نظر که مهدی تاج و اسلامیان عضو هیأت مدیره آن هستند، در دفتر تهران در حال انجام است که این مسأله هم باید توسط کارشناسان مورد بررسی قرار بگیرد که آیا اقدامات انجام شده برای بازگشت به کار قانونی بوده است یا خیر. طبیعی است که حضور بهاروند در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و سرنوشت این کارزار منوط به رسیدگی به همین پرونده است.

۱۲۰ هزار یورو تقدیم به کی‌روش

فقط مدیران فدراسیون فوتبال هستند که می‌توانند برای جام ملت‌های آسیا با کی‌روش قرارداد امضا کرده و در بخشی از آن پاداش ۲۰۰ هزار یورویی برای مقام سومی این رقابت‌ها در نظر بگیرند. این مربی پرتغالی هم با شکایت به فیفا علیه ایران حکم گرفت و برخی اعضای هیأت رئیسه مثل محمود اسلامیان در مصاحبه‌های خود تأکید کردند این پاداش حق این مربی است و عملاً جلوی اعتراض فدراسیون به دادگاه CAS را گرفتند و پاس گل ۲۰۰ هزار یورویی به کی‌روش دادند. در نهایت مهدی محمدنبی با کی‌روش مذاکره کرد و برای گرفتن تخفیف ۱۰۰ هزار یورویی از این مربی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که با کی‌روش بد رفتار شده بود و این مربی لطف کرد و به ایران تخفیف داد. به همین راحتی ۱۲۰ هزار یورو از دارایی‌های ارزی ایران به خاطر اشتباهات مدیریتی در همین روزهای اخیر از بین رفت و هیچ مدیری به خاطر این فاجعه عذرخواهی نکرد. فقط چند نفر به خاطر اینکه کی‌روش در مصاحبه‌های خود از آنها نام می‌برد و تشکر می‌کند خوشحال هستند.

قرارداد بلند مدت با اسکوچیچ

فدراسیون فوتبال برای پیدا کردن جانشین ویلموتس، به سراغ دراگان اسکوچیچ می‌رود. با این مربی قراردادی تا پایان جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین امضا می‌شود. درست است که این قرارداد بندهایی برای زمان‌بندی و شرایط فسخ نسبت به عملکرد تیم ملی دارد اما اگر تیم بعدی مدیریتی فدراسیون بخواهد یک مربی بزرگ بین‌المللی را به تیم ملی بیاورد و ایران با اسکوچیچ بتواند به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی راه پیدا کند‌، این اتفاق بار حقوقی سنگینی برای فوتبال کشور به دنبال دارد و برای فسخ قرارداد با اسکوچیچ باید با این مربی مذاکره شود و یا اینکه تیم مدیریتی بعدی به اجبار با دراگان ادامه بدهد. این بدسلیقگی در امضای قرارداد بلند مدت با اسکوچیچ واقعاً جای تعجب دارد. درست مثل تعهد فدراسیون به این مربی برای حل مشکل حقوقی به وجود آمده با باشگاه صنعت نفت آبادان. به هر حال اصلاً معلوم نیست که بر اساس کدام مبنا و منطق مدیران فدراسیون تعهد رسمی داده‌اند که اگر مشکل حقوقی حل نشد، جریمه اسکوچیچ به صنعت نفت که فیفا رأی ۷۰ هزار دلاری برای آن صادر کرده را می‌پردازند. به هر حال اعضای هیأت رئیسه هم در جلسه اخیر زیر بار امضای پرداخت این 70 هزار دلار نرفتند و اگر این مشکل حل نشود و رضایت نفتی‌ها را نگیرند، امکان دارد که اسکوچیچ قرارداد خود را فسخ کند.

حذف شرط گواهی عدم سوءپیشینه و عدم اعتیاد

در رسانه‌ها شایعه شد که مدیران فدراسیون فوتبال شرط ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی عدم اعتیاد را حذف کرده‌اند و این اتفاق به هیچ عنوان قابل باور نیست. البته این خبر در حد شایعه منتشر شد اما چون عملکرد فدراسیون در سیستم اصلاح اساسنامه و نگارش قوانین انتخابات شفاف نبود، ‌خیلی‌ها این شایعه را جدی گرفته‌اند. با این حال برخی از مدیران و اعضای هیأت رئیسه این اتفاق را تأیید می‌کنند.

همه ابهامات قرارداد ویلموتس

با ورود رسمی نهادهای نظارتی و قوه قضاییه به پرونده قرارداد ویلموتس، پای تمام اعضای هیأت رئیسه که این قرارداد را امضا کردند به دادگاه باز شده است. تا به امروز دو دفاعیه مشترک از سوی همه مدیران برای بازپرسی و دادگاه ارسال شده و جزئیات کامل قرارداد ویلموتس در حال بررسی قانونی است. به هر صورت درباره رقم سنگین قرارداد این مربی که 7 میلیون و ۸۷۵ هزار یورو دستمزد خالص او برای ۳.۵ سال بوده باید کارشناسی دقیق صورت بگیرد. باید مشخص شود که تشریفات قانونی برای امضای قرارداد به درستی انجام شده و واسطه‌ها نقشی در آن داشته‌اند یا خیر. به هر حال برخی از نمایندگان مجلس اظهارات و افشاگری‌هایی درباره پرونده ویلموتس داشته‌اند که حیرت انگیز بوده است. فدراسیون وظیفه پرداخت مالیات قرارداد را هم بر عهده گرفته است. البته بد نیست بدانید که اعضای هیأت رئیسه و مهدی تاج به صورت رسمی با ارسال دفاعیه به دادگاه پای وزیر را به پرونده باز کرده و تأکید کرده‌اند همه کارها با دستور مسعود سلطانی‌فر انجام شده و همین رفتار روابط بین فدراسیون و وزارت ورزش را هم بیشتر از قبل تیره و تار کرده است.

خطر محکومیت سنگین فدراسیون در فیفا

پرونده ویلموتس، برای مدیریت فدراسیون و جامعه فوتبال ایران با یک دردسر شکایت ۶.۵ میلیون یورویی به فیفا هم همراه است. این مربی در اقدامی عجیب از فدراسیون شکایت کرده و با دست گذاشتن روی برخی گاف‌ها و مسائل حقوقی مدعی شده که باید تمام پول قرارداد را از ایران بگیرد. انتشار جزئیات قرارداد ویلموتس و ابهامات چند بند قرارداد هم رسماً ترس جامعه فوتبال نسبت به رأی نهایی پرونده را زیاد کرد. اعضای تیم حقوقی فدراسیون اختلافات اساسی بر سر رسیدگی به این پرونده داشته‌اند و اگر ویلموتس بتواند ایران را محکوم کند‌، آن وقت فقط واقعیت را به این شکل می‌توان روایت کرد که فدراسیون از ارتفاعی بسیار بالا با توجه به قیمت این روزهای ارز با مغز به زمین خواهد خورد و نابود می‌شود. محکومیت در این پرونده تبعات حقوقی سنگینی هم برای اعضای هیأت رئیسه به دنبال خواهد داشت و برخی از نمایندگان مجلس تأکید کرده‌اند مدیران فوتبالی باید از جیبشان این پول را پرداخت کنند.

فیفا هیچ پولی به ایران نمی‌پردازد

مدیران ارشد فوتبال کشور تا مدت‌ها در مصاحبه‌های خود تأکید می‌کردند که بیش از ۸ میلیون دلار از فیفا طلب دارند. انتشار اسناد مالی فدراسیون بین‌المللی فوتبال در ایران ورزشی در فروردین‌ماه اما به خوبی نشان داد که درآمد ۸ میلیون دلاری ایران از جام جهانی روسیه خرج شده است و فدراسیون مطالباتی بابت پروژه‌های عمرانی از فیفا دارد و تنها این باشگاه‌های لیگ برتری هستند که از فیفا طلب دارند. این افسانه‌ای که مدیران از آن حرف می‌زدند یک شعار پوشالی بود و حقیقت این است که ایران از فیفا ۸ میلیون دلار درآمد ندارد. هر چقدر هم که داشته باشد نکته بسیار مهم اینجاست که فدراسیون جهانی به صراحت اعلام کرده به دلیل تحریم‌ها هیچ پولی به ایران نمی‌تواند پرداخت کند و به جز راه قانونی واریز مستقیم پول به حساب ایران(که به خاطر تحریم‌های بانکی شدنی نیست) هیچ اقدام دیگری انجام نمی‌دهد.

اتهام فروش مال غیر برای سرپرست فدراسیون

شرکت برهان مبین با شکایت به دادگاه علیه مدیران فدراسیون حکم گرفته و حیدر بهاروند برای پرونده‌‌ای که امضا کننده‌اش نبوده و فقط دستور مقامات را برای فسخ انجام داده‌، متهم به فروش مال غیر شده و باشگاه پرسپولیس، استقلال و فدراسیون باید رضایت برهان مبین را جلب کنند. یعنی یا خسارت سنگین میلیاردی آنها را بدهند یا دوباره بلیت فروشی به این شرکت واگذار شود تا خسارت‌های خود را جبران کنند. اتفاقی تلخ که به خاطر سهل انگاری‌های مدیریتی رخ داده است.

وقتی قید ۷۰۰ هزار دلار را زدیم

فوتبال ایران با مدیریتی روبه‌رو است که برای آزاد کردن یک میلیون دلار از مطالبات بلوکه شده ایران توسط آمریکا به خاطر اشتباهی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در پرداخت پول به فدراسیون داشت، قید ۷۰۰ هزار دلار از پول را زد و وقتی AFC این مبلغ هنگفت را بعد از آزاد کردن پول به شرکت حقوقی طرف قرارداد خود (KOBRE&KIM) داد و فقط ۲۸۰ هزار دلار به فدراسیون رسید، مدیران فدراسیون هیچ اعتراضی نکردند و برای گرفتن حق واقعی خود از کنفدراسیون سکوت اختیار کردند. اسناد این اتفاق همین امسال در ایران ورزشی منتشر شد اما واکنش فدراسیون چیزی نبود جز سکوت.

قرارداد شگفت‌انگیز با آل‌اشپرت

این روزها در رسانه‌ها خبر اختلافات اساسی فدراسیون با شرکت آل اشپورت هم منتشر شده و روز گذشته نیز جزئیات این قرارداد خنده‌دار و عجیب را در ایران ورزشی منتشر کردیم. این شکست در قرارداد اسپانسرینگ البسه برای اولین بار اتفاق نمی‌افتد. برای چندمین مرتبه است و درباره آل‌اشپرت دومین شکست همین مدیران شاغل در فوتبال به حساب می‌آید. مدیران فدراسیون البته در موضع ضعف هستند و باید دید در نهایت درباره بحران البسه و اجناس بی‌کیفیتی که تحویل گرفته‌اند و همچنین درخواست شرکت برای خرید کردن چه سیاستی در پیش می‌گیرند.

تخلف آشکار سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال

سازمان افتصادی فدراسیون فوتبال با تخلف آشکار به عنوان یک شرکت ثبت شده و انتشار اسناد و مدارک و اقدامات غیر قانونی این پرونده هم باعث شد که محمدصادق درودگر به صورت رسمی خبر از تلاش برای انحلال شرکت ثبت شده که محمود اسلامیان و اسماعیل خلیل‌زاده اعضای هیات‌مدیره‌اش هستند بدهد اما از این وعده هم چند ماه گذشته و شرکت هنوز به صورت رسمی منحل نشده است. در این وضعیت بسیار سخت اقتصادی فوتبال هم از جیب باشگاه‌ها دفتری در برج آفتاب تهران برای سازمان اقتصادی اجاره شده و هزینه‌های آن از جیب باشگاه‌ها تأمین می‌شود. باشگاه‌هایی که همه آنها نسبت به دریافتی غیر شفاف از درآمدهای تبلیغات محیطی معترض هستند.

ابهامات درباره قرارداد اسکوچیچ

چرا فدراسیون درباره رقم دقیق قرارداد دستیاران اسکوچیچ شفاف‌سازی نمی‌کند؟ شایعه شده ابتدا دستمزد ۹۰ میلیون تومانی برای دستیاران خارجی سرمربی تیم ملی تعیین شده و در نسخه نهایی قرارداد به یکباره رقم به دریافتی ماهانه ۷۲۵۰ یورو تغییر پیدا کرده است. این مسأله باعث بروز مشکلاتی در فدراسیون شده و در نهایت رقم دستمزد آنها فقط برای ماه کاری ۵۵۰۰ یورو در هر ماه تغییر می‌کند. یعنی با این اتفاقات باز هم از تصمیم اولیه دریافتی با توجه به قیمت ارز بیشتر خواهد بود. این اتفاقات خنده دار نیست؟

کمبود بودجه برای آماده‌سازی تیم‌های ملی

فدراسیون فوتبال برای تأمین هزینه‌های آماده‌سازی ۱۸ تیم ملی تحت نظر خود پولی در بساط  ندارد. تمام بازیکنان و مربیان نسبت به عدم دریافت پاداش‌های خود از فدراسیون گلایه‌های شدید دارند. همه آنها از عملکرد مدیران ناراضی هستند اما چاره‌ای جز سکوت برای محروم نشدن ندارند. بی‌پولی باعث شده برنامه‌های آماده‌سازی با بدترین شرایط ممکن رو به رو باشد. انتخاب‌های صورت گرفته برای تیم‌های ملی جوانان و امید صدای اعتراض کل جامعه فوتبال را در آورده است. این عقب ماندگی و درجا زدن‌های تاریخی قطعاً در آینده به شکلی بدتر واقعیت تلخ خود را به جامعه فوتبال نشان خواهد داد. فدراسیون حداقل برای تمام تیم‌های ملی و آماده‌سازی آنها به ۱۰ میلیون یورو بودجه در ساده‌ترین حال نیاز دارد و هیچ خبری از پول در فدراسیون نیست.

بیش از ۶۰ میلیارد بدهی مالیاتی

 وقتی عملکرد مالی و مدیریتی شفاف‌ نیست، ناچار می‌شویم که به شایعات و اخبار غیر رسمی توجه کنیم. بر همین اساس گفته می‌شود که بدهی مالیاتی فدراسیون هم به خاطر اشتباهات مدیران در سال‌های اخیر از مرز ۶۰ میلیارد تومان عبور کرده است. فدراسیون کلی بدهی میلیاردی هم به اشخاص حقیقی و حقوقی مثل هتل و آژانس‌ هواپیمایی و ... دارد و عملاً حتی می‌توان از لفظ  ورشکسته برایش استفاده کرد. در سال‌های اخیر و بعد از فسخ قرارداد با شرکت فناپ هم تلاش‌های آقایان مدیر برای امضای قرارداد با یک شرکت برای اسپانسرینگ نتایج مثبتی نداشته و اعتبار فوتبال به قدری پایین آمده که هیچ شرکتی حاضر نمی‌شود با این فدراسیون فوتبال قرارداد امضا کند.

بی‌اعتباری در مجامع بین‌المللی

در حوزه بین‌المللی هم که همه می‌دانیم دقیقاً جایگاه فوتبال ایران در آسیا و جهان کجاست. این تیم مدیریتی در برابر لابی‌های مدیریتی رایج در آسیا و جهان هیچ قدرت و نفوذی ندارند و هر آن چیزی هم که وجود دارد برای افراد و جایگاه شخصی آنها است. وگرنه همین حالا مشخص شده فدراسیون سال‌ها درباره اساسنامه به فیفا و AFC دروغ گفته بود. همین الان فدراسیون جهانی از دست مدیران فوتبال ایران در پروسه اصلاح اساسنامه خسته شده و این پروسه بیش از یک سال طول کشیده و هنوز به نتیجه نرسیده است. سایه تعلیق و کمیته انتقالی در بالای سر فوتبال کشور وجود دارد و هیچ کسی این آبروریزی بین‌المللی را هم گردن نمی‌گرد. همه فقط به ماندن خودشان در رأس قدرت فکر می‌کنند.

باشگاه‌ها در آستانه ورشکستگی

وضعیت اداره باشگاه‌های فوتبال ایران هم برای همه نمایان است. بیش از ۹۵ درصد باشگاه‌ها در آستانه ورشکستگی مدیریتی قرار دارند و بدترین دوران مالی را با کلی بدهی طی می‌کنند. بدهی پرسپولیس قهرمان لیگ برتر در سه پرونده بین‌المللی نزدیک به ۲.۵میلیون یورو است. تمام باشگاه‌ها زمین خورده‌اند و در زمینه فوتبال پایه و وضعیت اداره هیأت‌های فوتبال استانی هم با بحرانی بی‌سابقه رو به رو هستیم. مدیریت در این سال‌ها هیچ کار درست و اصولی برای پرورش نیروی انسانی انجام نداده و صندلی‌های مدیریتی بین افراد مسن با لابی‌های سیاسی و خاص جابجا می‌شود. درباره فساد و دلالی و شرط ‌بندی هم که هیچ نیازی به توضیح اضافه نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها