لاری با ابراز نگرانی از وضعیت کرونا در مازندران، از هموطنان خواست از هر گونه سفر غیرضروری به این استان به طور جدی خودداری کنند.
کد خبر: ۱۲۷۲۷۸۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن هشدار درباره وضعیت کرونایی استان مازندران هشدار داد و گفت: استان مازندران در اسفند ماه سال گذشته شاهد خیز شدیدی در ابتلا و بستری در اغلب شهرستان‌ها بود و از تیر ماه با موج شدید شیوع بیماری مواجه شده است، به طوری که ۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز و ۲ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
 
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: موارد بستری و ابتلا به کرونا در این استان ظرف ۶ هفته گذشته بیش از ۴ برابر افزایش پیدا کرده است و شیب صعودی وضعیت بستری و ابتلا به بیماری در این استان نگران کننده است و از هموطنان خواهشمندیم از هر گونه سفر غیرضروری به استان مازندران به طور جدی خودداری کنند.
 
او با اشاره به وضعیت قرمز استان لرستان ادامه داد: در استان لرستان شاهد خیز بیماری در اسفند ماه و خیز نسبتا شدید در فروردین ماه بودیم و از اوایل خرداد ماه شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری در این استان هستیم، به طوری که هفت شهرستان در وضعیت قرمز و سه شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند. موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستان‌های استان لرستان مانند خرم آباد، الیگودرز، سلسله، دلفان و کوهدشت دارای شیب تندتری است.
 
 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت هشدار دهنده استان قم بیان کرد: اولین موارد کرونا در ایران در استان قم شناسایی شد و این استان خیز بسیار شدیدی را در اسفند ماه ۹۸ در موارد ابتلا و بستری تجربه کرد، متاسفانه از اواخر خرداد ماه نمودار موارد بستری روزانه در این استان شیب صعودی پیدا کرده است و بیم آن می‌رود که با عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه‌ای برای خیز مجدد بیماری کرونا در این استان فراهم شود.
 
لاری تاکید کرد: فراموش نکنید اصلی‌ترین عامل در جلوگیری از انتشار ویروس و قطع زنجیره انتقال عزم و اراده ما در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل فاصله گذاری اجتماعی یک تا ۱.۵ متری، شست و شوی دست‌ها و استفاده از ماسک است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها