کاخ سفید، توئیتر را به تعصب کورکورانه علیه ترامپ متهم کرد و موضع این رسانه اجتماعی در قبال پیام‌های رهبر انقلاب اسلامی را زیر سوال برد.
کد خبر: ۱۲۷۲۶۴۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، «کایلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید، در تازه‌ترین موضع‌گیری خود علیه توئیتر، از هشدارهای متعدد این رسانه اجتماعی نسبت به مضامین خشونت‌بار و خلاف واقعی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در پیام‌های خود به کار می‌برد؛ انتقاد کرد و گفت چرا رفتار مشابهی در قبال توئیت‌های «آیت‌الله سید علی خامنه‌ای» رهبر جمهوری اسلامی ایران، اتخاذ نمی‌شود.
 
مک‌انانی در این باره مدعی شد: این رفتار خیلی واضح است و به خوبی موضع رسانه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد؛ اینکه برخلاف ترامپ، توئیت‌های آیت‌الله خامنه‌ای را ارزیابی نمی‌کنند.
 
این مقام کاخ سفید در ادامه ادعاهای خود افزود: این (رفتار توئیتر) باورنکردنی و نشانه تعصب کورکورانه آنها در قبال محافظه‌کاران و ترامپ است.
 
اعتراض مک‌انانی واکنشی است به اظهارات اخیر «ایلوا پیترسون» مسئول خط مشی توئیتر برای کشورهای نوردیک و رژیم صهیونیستی که اخیراً گفته بود پیام‌های رهبر جمهوری اسلامی ناقض قوانین این شبکه اجتماعی نیست و به همین دلیل حذف نمی‌شوند.
 
وی این اظهارنظر را در پاسخ به اعتراض نمایندگان کنست که از توئیت‌هایی با مضامین نابودی رژیم صهیونیستی دلخور هستند، ایراد کرده بود.
 
به گفته پیترسون، توئیتر رویکردی در قبال رهبران جهان دارد که طبق آن، تعامل مستقیم با چهره‌ها و شخصیت‌های عمومی و دولتی، اظهارنظر در زمینه مسائل سیاسی روز یا قدرت نمایی در زمینه نظامی-اقتصادی، نقض قوانین این شبکه اجتماعی محسوب نمی‌شود.
 
اما ظاهراً این توضیح برای کاخ سفید کافی نیست چراکه مک‌انانی مدعی شده که واشنگتن در حال ارسال دادخواستی به کمیسیون ارتباطات فدرال است تا توئیتر را وادار به پاسخگویی در قبال رفتاری کند که در قبال ترامپ پیش گرفته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها