استاد ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: به نظر می‌رسد به ‌تدریج افرادی که مبتلا به کرونا می‌شوند، سطح ایمنی جامعه بالا رفته و انتقال ویروس کمتر خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۷۲۴۸۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، طلعت مختاری آزاد، با بیان اینکه هیچکس نمی‌تواند آینده ویروس کرونا را پیش‌بینی کند، افزود: به نظر می‌رسد به تدریج افرادی که مبتلا می‌شوند، سطح ایمنی جامعه بالا رفته و انتقال ویروس کمتر خواهد شد.
 
وی ادامه داد: اخیراً با تغییراتی که در «گلیکو پروتئین» سطحی ویروس به وجود آمده منجر می‌شود پادتن ایجاد شده، ویروس را بهتر خنثی کند و این تغییر به نفع میزبان بوده است.
 
مختاری آزاد با اشاره به افزایش حجم کار آزمایشگاه دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: همکاران آزمایشگاه نیز همانند کادر درمانی و پرستار خسته شده‌اند. به طوری که از اول اسفند تاکنون، به دلیل حجم نمونه هایی که به آزمایشگاه ارسال می‌شود تا نیمه‌های شب مشغول کار هستند و گاهی تعداد نمونه ها به روزی ۹۰۰ مورد نیز می‌رسد.
 
استاد ویروس شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدت زمان پاسخ دهی به نمونه‌های آزمایشگاهی را به شرط وجود کیت مورد نیاز، ۲۴ ساعت اعلام کرد و افزود: آنچه مسلم است، اینکه تمامی کسانی که در سیستم بهداشت و درمان کشور کار می‌کنند، شرایط سختی دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها