کد خبر: ۱۲۷۲۳۴۱

آمارها نشان می‌دهد بین یک‌دوم تا یک‌سوم تمام غذایی که در جهان تولید می‌شود، هدر می‌رود. حدود یک سوم(حدود ۱.۳ میلیارد تن) مواد غذایی هر ساله هدر می‌رود و دور ریخته می‌شود. یک شرکت به نام "Winnow Solutions" از فناوری هوش مصنوعی برای شناسایی و وزن کردن پسماندهای مواد غذایی در آشپزخانه های تجاری استفاده می کند. هوش مصنوعی این شرکت به طور خودکار یک دلار برای هر بشقاب حاوی پسماند غذایی که داخل سطل زباله هوشمند آن ریخته شود، اختصاص می‌دهد. هوش مصنوعی این شرکت می‌تواند بیش از ۸۰ درصد از مواقع پسماند غذایی را به درستی تشخیص دهد و همانطور که در حال به روز رسانی است در حال پیشرفته تر شدن نیز است.

کاهش میزان غذایی که به هدر می‌رود به‌ عنوان یکی از عناصر کلیدی در توسعه سیستم غذایی پایدار مطرح است. مطابق با گزارش‌های بین‌المللی، تقریباً یک‌سوم غذای تولید شده در سراسر جهان به هدر می‌رود. این امر در شرایطی رخ می‌دهد که بشر با کمبود منابع طبیعی مواجه بوده و بیش از دو میلیارد نفر در سراسر جهان نزدیک به فقر یا در فقر مطلق به سر می‌برند.

نشت آب

خبر بد این است که آب یک منبع محدود است اما خوشبختانه به نظر می‌رسد که قابلیت تجدیدپذیری نیز دارد. متأسفانه ، بیش از ۲۵ درصد آب به دلیل نشت از بین می‌رود و این موضوع در اکثر مواقع در ساختمان‌های تجاری رخ می‌دهد.

شرکت اطلاعات آب "وینت "(WINT) یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کشف و متوقف کردن منبع نشتی آب توسعه داده است. شرکت وینت این کار را با استفاده از الگوی تطبیق برای تشخیص نشت آب انجام داده است. سیستم هوش مصنوعی این شرکت به طور مداوم برای شناسایی مناطقی که در آنها نشت آب رخ داده و آب در حال هدر رفتن است در حال به روز رسانی و پیشرفته تر شدن است. یک شرکت گزارش داده است که سیستم شرکت وینت میزان مصرف آب آن شرکت را تا حدود ۲۴ درصد کاهش داده است بنابراین این یک فناوری مناسب و مقرون به صرفه برای محیط زیست است. هوش مصنوعی می‌تواند به انسانها در حل ۴ مشکلی که در بالا ذکر کردیم کمک شایانی بکند و به بهترین نحو ممکن انسان‌ها را در حل این بحران‌ها و مدیریت آنها یاری کند./ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها