نتایج یک تحقیقات عجیب در بریتانیا اثبات کرده که مردان در مقایسه با مردان مو دار بیشتر در خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند.
کد خبر: ۱۲۷۲۲۹۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل ، مردان طاس 40 درصد بیشتر از مردان پر مو در خطر ابتلا به آلوده شدن به ویروس کرونا قرار دارند.

متخصصان پوست ارتباط بین از دست دادن مو و ابتلا به طیف شدید ویروس کرونا را با آنالیز کردن اطلاعات به دست آمده از دو هزار بیمار مبتلا به کرونا را به دست آورده اند.

نتایج نشان می دهد یک پنجم مردمانی که کاملا طاس هستند به شدت در خطر ابتلا به شدیدترین طیف کرونا روبرو هستند و بیشتر در بخش مراقبت های ویژه بستری می شود و البته بیشتر هم می میرند.

نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که مردان طاس بیشتر از مردان پرمو کارشان به آی سی یو می کشد. دلیلش به طور دقیق مشخص نیست اما احتمالاتی وجود دارد.

کارشناسان هشدار داده اند که این یافته ها «خیلی قوی نیستند» و همچنین به این اشاره کرده اند که لیست کاملی از عوامل دیگر وجود دارد که ممکن است توضیح دهد چرا مردان طاس بیشتر از مردان پر مو از کرونا می میرند. به عنوان مثال منسئله «قومیت» با خطر بیشتر ابتلا به کرونای شدید مرتبط است اما به نظر نمی رسد این مطالعه این مسئله را مورد توجه قرار دهد.

محققان دانشگاه ویرجینیا غربی ارتباط بین مو و ابتلا به کرونا را بررسی کردند. نتایج در ژورنال آکادمی پوست آمریکا منتشر شد. آنها از هزار و 605 بیمار در تحقیقات خود استفاده کردند.

 دو مطالعه دیگر  در اسپانیا انجام شده و یافته های آن در مجله آکادمی پوست آمریکا منتشر شده است. هر دو مطالعه تعداد زیادی از ارتباط طاسی با ابتلا به کرونا را ثابت می کنند. 

در این یافته ها چهار گزینه الگوی 1: «بدون ریزش مو» ، الگوی 2: «ریزش جزئی مو» ، الگوی 3: «ریزش متوسط مو » و الگوی 4: «ریزش شدید مو» مورد بررسی قرار گرفتند.

15 درصد از مردان در گروه الگوی 1 برای ویروس کرونا مثبت بودند و برای مردان در گروه بعدی اندکی بالاتر یعنی در حدود 17 درصد بود.

حدود 18 درصد از مردان با الگوی 3 تست مثبت داشتند و در افرادی که کاملاً طاس بودند 20 درصد افزایش یافت.

دکتر مایکل کلودنی و همکارانش محاسبه کردند که مردان طاس 40 درصد بیشتر از افرادی که دارای موی سر کامل هستند با تست مثبت کرونا روبرو هستند.

آنها سایر عوامل خطرزا برای ویروس کرونا از جمله فشار خون بالا و دیابت را در نظر گرفتند تا تنها بر تأثیر شدت طاسی متمرکز شوند.

دانشگاهیان خاطرنشان کردند که یافته های آنها از دکتر کارلوس وامایر  متخصص پوست و مو در دانشگاه براون رود آیلند، حمایت می کند.

در یک مطالعه 79 درصد از 122 مردی که در سه بیمارستان مادرید تست مثبت کرونا داشتند دچار طاسی بودند.

در مطالعات کوچک تر نیز درصد بیشتر ابتلای مردان طاس نسبت به مردان پر مو ثابت شد.

کوین مک کانوی ، استاد برجسته آمار کاربردی در دانشگاهمیلتون کینز گفت که همه مطالعات تاکنون فقط مشاهده ای بوده اند.

منبع: دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها