براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جایگاه‌های سوخت از پرخطرترین مکان‌هایی هستند که می‌تواند ویروس کرونا را به هشت هزار نفر انتقال دهند، به همین دلیل رانندگانی که خود اقدام به سوخت‌گیری خودرو می‌کنند باید از ماسک و دستکش یکبار مصرف استفاده کنند.
کد خبر: ۱۲۷۲۲۰۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، متخصص بیماریهای عفونی افزود: جایگاه های سوخت از پرخطرترین مکانهایی هستند که امکان ابتلا به کرونا در آنجا وجود دارد و رانندگان باید از تماس مستقیم با دسته نازل در جایگاه سوخت خودداری کنند در غیر اینصورت باید با استفاده از دستکش یکبار مصرف اقدام به سوخت گیری کرد.
 
وی اظهار داشت: پس از انجام سوخت گیری لازم است دستکش یکبار مصرف را سریعا در کیسه پلاستیکی قرار داده و یا در سطل زباله بیاندازید و سپس بدون دستکش کارت سوخت را از دستگاه بردارید.
 
هاشمی با بیان اینکه رانندگان نباید کارت بانکی را به اپراتور پمپ بنزین بدهند، ادامه داد: آنها باید خود اقدام به کشیدن کارت کرده و از اپراتور بخواهند که رمز  آنها را وارد کند و استفاده از ماسک نیز اجباری است و هنگام بنزین زدن باید ماسک نیز زد.
 
وی اضافه کرد: اگر فردی دستکش در جایگاه سوخت همراهش نبود برای برداشتن نازل سوخت گیری می تواند از دستمال کاغذی استفاده کند و باید در طول حضور در پمپ بنزین و بعد از آن به هیچ وجه دست به صورت نزنند. و در اولین فرصت ممکن بعد از اتمام سوخت گیری دست ها  به مدت ۳۰ ثانیه با آب و صابون شستشو داده شود.
 
این متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه کرونا یک بیماری مسری است، گفت: بسیاری از افراد مبتلا به ویروس کرونا دچار بیماری تنفسی می­ شوند و افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه ای نظیر بیماری قلب و عروق، دیابت، بیماری مزمن تنفسی و سرطان دارند در معرض ابتلای بیشتری قرار دارند.
 
هاشمی افزود: بهترین راه پیشگیری و کند کردن روند سرایت کرونا آن است که اطلاعات کافی درمورد ویروس
کرونا، بیماری­ هایی که ایجاد می­ کند و نحوه­ سرایت آن به دست آورند و با شستن دست­ ها یا استفاده از مواد ضدعفونی­ کننده­ حاوی الکل و دست نزدن به صورت از خود و دیگران و استفاده از ماسک دربرابر این ویروس محافظت شد.
 
وی تصریح کرد: ویروس کووید۱۹ از طریق قطرات بزاق یا ترشحات بینی فرد بیمار هنگام عطسه و سرفه منتقل می ­شود و اکنون هیچ واکسن یا درمان خاصی برای این بیماری  وجود ندارد اما آزمایشات بالینی برای به دست آوردن درمان احتمالی ادامه دارد.
 
بر اساس دستورالعمل و پیرو اطلاعیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص همکاری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به جایگاه داران توزیع فرآورده مایع و سی‌ان‌جی اعلام شده تا فرآیند سوختگیری و پرداخت در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت توسط اپراتور جایگاه انجام یا دستکش یکبار مصرف جهت استفاده عموم مردم در دسترس افراد قرار گرفته و فرایند سوختگیری و پرداخت بدون دستکش یکبار مصرف انجام نشود.
 
همچنین در این اطلاعیه آمده است که نازل‌ها و صفحه رمز کارت سوخت دیسپنسرها و همچنین اماکن عمومی جایگاه (سرویس بهداشتی و غیره) مستمراً با مواد مناسب ضدعفونی و پایش بهداشتی شود و  این طرح تا اطلاع ثانوی در تمامی جایگاه‌های کشور لازم‌الاجرا است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها