معاون رئیس جمهور با بیان اینکه همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها تأمین شده است، گفت: ‌داروی ‌ویژه بیماران کرونایی‌ تولید شرکت‌های دانش بنیان تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید.
کد خبر: ۱۲۷۲۱۶۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و دیگر مسئولان استان  5 مرکز نوآوری به صورت ویدئوکنفرانسی در پارک علم و فناوری استان همدان افتتاح شد.
سورنا ستاری که امروز برای بازدید و افتتاح چند طرح وارد همدان شده بود از پارک علم و فناوری هم همدان نیز  بازدید کرد و از نزدیک در جریان طرح ها و دستاوردهای دانش‌بنیانی پارک علم و فناوری همدان قرار گرفت.
 
معاون رئیس جمهور در جریان این بازدید با بیان اینکه همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا، توسط  شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها تأمین شده است، گفت: تقریباً هیچ تجهیزاتی را برای مقابله با کرونا، از کشور دیگری وارد نکردیم.
 
وی با اشاره به اینکه استفاده از زیست‌بوم فناوری و نوآوری در روزهای نیاز کشور در شرایط کرونایی یک اتفاق خوب بود افزود: در دوران شیوع کرونا توان  مجموعه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها به میدان آمد و به نیازهای داخلی بدون اتکا به واردات، پاسخ داد.
 
ستاری بیان کرد: از روزهای ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، شرکت ها و مجموعه های دانش‌بنیان‌ دست به کار شدند و همه تجهیزات مورد نیاز کشور از جمله تجهیزات پزشکی، تولید ماسک، دستگاه ونتیلاتور و غیره را در داخل کشور تأمین کردند.وی با تأکید بر اینکه شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ در حوزه تأمین داروی بیماران کرونایی نیز خوب عمل کردند، عنوان کرد: برخی محصولات تولید شده توسط این مجموعه‌ها به لیست دارویی کشور وارد شده و مابقی نیز تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید.
 
معاون رئیس جمهور با تشریح جایگاه مهم و ممتاز شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش بنیان در کشور مطرح کرد: این کار بزرگ از عهده دانش‌بنیان‌ها برآمد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از این کار حمایت کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها