کمپانی کورنینگ از نسل جدید روکش‌های محافظ گوریلا گلس با نام Victus و نه “7” رونمایی کرد. شیشه جدید آلومینوسیلیکات نویدبخش ارتقاء قابل‌توجه مقاومت شیشه در برابر شکستگی و سقوط روی سطوح سخت نسبت به شیشه‌های رقیب و حتی نسل‌های پیشین گوریلا گلس خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۷۲۱۴۰

شیشه ویکتوس در آزمایشات انجام شده نشان داد که می‌تواند از نخستین سقوط روی سطوح سخت از ارتفاع 2 متری (6.5 فوتی) جان سالم به در ببرد. این تست سقوط از ارتفاعی معادل سر انسان و بر روی یک سطح بتنی انجام شد. به گفته کمپانی شیشه‌های غیر کورنینگ معمولا در سقوط‌ از ارتفاع تنها 0.8 متری خرد می‌شوند. شانس سالم ماندن شیشه گوریلا گلس 5 پس از نخستین سقوط از ارتفاع 1.6 متری حدودا معادل 80 درصد است. این احتمال در گوریلا گلس 6 افزایش یافت (خصوصا هنگام سقوط روی سطوح سخت)؛ با این‌حال تست‌های مقاومتی در ارتفاعات بالاتر انجام نشد.


گوریلا گلس Victus در برابر خراشیدگی بسیار مقاوم بوده و می‌تواند از سقوط‌هایی با ارتفاع 2 متر جان سالم به در ببرد (در حالی‌که سایر شیشه‌ها فاقد چنین قابلیتی هستند)

همچنین گوریلا گلس Victus از مقاومت بیش‌تری در مقابل خراشیدگی برخوردار خواهد بود. در تست سختی Knoop (که بر اعمال نیرو روی شیشه و به‌کارگیری الماس برای ایجاد خراشیدگی تمرکز دارد) شیشه جدید کورنینگ در فشار بار 8 نیوتنی تنها دچار خراش‌های جزئی شد؛ در حالی‌که نمونه‌ای از شیشه‌های رقیب در فشار بار 4 نیوتنی دچار خراش‌هایی به‌مراتب بدتر شد. این موضوع فراتر از مقوله زیبایی‌شناسی خواهد بود؛ اگرچه چنین مقوله‌ای نیز یقینا حائز اهمیت است. 2 شیشه فوق از جنبه استقامت و نواقص ناشی از خراشیدگی‌های عمیق‌تر مورد ارزیابی قرار گرفتند. در نتیجه سایر اشکال شیشه به‌مراتب آسان‌تر از Victus دچار خراشیدگی شدند. به منظور مشاهده ویدیوی مربوط به تست‌های انجام شده روی این شیشه‌ها کافیست اینجا کلیک کنید.

سامسونگ نخستین شرکتی است که از محصولی مجهز به گوریلا گلس Victus در آینده‌ای نزدیک رونمایی خواهد کرد. سایر تولیدکنندگان نیز بر روی گوشی‌های پرچم‌دار آینده خود مجهز به شیشه جدید کورنینگ کار می‌کنند؛ اما اسامی و ماهیت این محصولات هنوز اعلام نشده است.

منبعGsmarena

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها