شمار مبتلایان به ویروس کرونا روز به روز بیشتر می شود. این ویروس مرموز همچنان سرتیتر اصلی اخبار تمامی رسانه های مختلف جهان است.
کد خبر: ۱۲۷۲۱۲۶

به گزارش جام جم آنلاین ، درحالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 16 میلیون نفر نزدیک می شود مهم ترین و جدیدترین اخبار مربوط به این ویروس مرموز را مرور می کنیم:

 

*برخی از نمایندگان مجلس هند بر این باورند که دولت توانایی کنترل بر روی ویروس کرونا را از دست داده و به زودی شمار مبتلایان و قربانیان دراین کشور از آمریکا سبقت می گیرد البته اگر وضعیت فعلی ادامه داشته باشد. 31 هزار و 425 نفر تاکنون در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

*شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در پاکستان نیز در حال افزایش است. 271 هزار و 887 نفر در این کشور تا امروز مبتلا شده اند و 5 هزار و 787 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

*کشورهای آمریکا، برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی، مکزیک، پرو، شیلی، اسپانیا و بریتانیا 10 کشوری هستند که بیشترین تعداد مبتلا را دارند. بیشترین نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا نیز به ترتیب متعلق به کشورهای آمریکا، برزیل، بریتانیا، مکزیک و ایتالیا است.

*وضعیت در مکزیک بحرانی است و این کشور از حیث مرگ و میر آمار هولناکی دارد. تا به حال 378 هزار و 285 نفر در مکزیک مبتلا به ویروس کرونا شده اند.

*اپیدمیولوژیست ها پیش بینی می کنند شیوع ویروس کرونا در چند ماه آینده تحت تاثیر شیوع آنفولانزا قرار میگیرد. به باور این کارشناسان نرخ شیوع آنفولانزا به زودی بیشتر از کرونا خواهد شد. بسیاری دیگر از کارشناسان نیز اعتقاد دارند که فصل پاییز زمان خطرناکی برای شیوع همزمان مجدد کرونا و آنفولانزا است.

*نتایج یک ارزیابی نگران کننده حاکی از این است که بیش از نیمی از اعضای کادردرمانی در بریتانیا آلوده به ویروس کرونا شده اند. کشور بریتانیا در زمینه نرخ مرگ و میر ناشی از این ویروس بعد از آمریکا در جهان دوم است. کرونا در حالی در بریتانیا همچنان قربانی می گیرد که بسیاری از مردم این کشور هنوز اعتقادی به ماسک ندارند و ارزیابی های دیگر حاکی از آن است که بسیاری از مردم حتی نمی دانند علائم اولیه ویروس کرونا در بدن چیست.

*دانشمندان در ایتالیا مدعی ساخت کیت مخصوص تشخیص ویروس کرونا در بدن  هستند که در کمتر از 15 دقیقه نتیجه را به طور دقیق نشان می دهد. این دستگاه که هنوز به تایید کامل نرسیده در صورت تولید انبوه با قیمت 10 دلار به فروش خواهد رسید.

*محققان اسپانیایی قرمز شدن دهان، زبان و لثه را یکی از علائم ویروس کرونا معرفی می کنند. تا امروز 19 علامت به عنوان علائم ویروس کرونا معرفی شده اند.

*دانشگاه آکسفورد که متهم به آزمایش غیرانسانی واکسن کرونا بر روی چند انسان شده اعلام کرده به زودی با ارائه مستنداتی از تمامی اتهامات مبرا می شوند. آنها متهم به این هستند که واکسن کرونا را بر روی افرادی تزریق کرده اند که نمی دانسته اند تحت آزمایش قرار داشته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها