سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی جالب به بازگشت اسطوره ها به تیم سابقشان پرداخت.
کد خبر: ۱۲۷۲۱۲۳

به گزارش جام جم آنلاین ، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی جامع به اسطوره های فوتبال این قاره پرداخت که پس از چند سال بازی  کردن در تیم های دیگر به تیم سابق خود برگشته اند. نام علی دایی هم در این فهرست به چشم می خورد. 

در گزارش این سایت آمده که علی دایی در سال 1996 از پرسپولیس جدا شد تا برای السد قطر بازی کند. او بعد از پشت سرگذاشتن دورانی درخشان در آرمینیا بیله فلد، بایرن مونیخ، هرتابرلین و الشباب در سال 2003 به پرسپولیس برگشت.

 دایی وقتی پرسپولیس را ترک کرد تنها 21 گل ملی داشت وقتی بعد از 7 سال به این باشگاه برگشت تعداد گل های ملی اش را به عدد 81 رسانده بود. همچنین این مهاجم ایرانی به همراه بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا شده بود.

او در زمان بازگشت به پرسپولیس موفق شد به همراه این تیم در یک فصل 16 گل به ثمر برساند. بعد پرسپولیس راهی سایپا شد و در 2 فصل 35 گل به ثمر رساند. او در فصل پایانی فوتبالش برای سایپا 10 گل زد و به عنوان مربی و بازیکن در سن 38 سالگی در سال 2007 قهرمان لیگ ایران شد.

دایی در خلال 4 فصل پایانی خود در لیگ ایران موفق شد 28 گل ملی دیگر بزند و بازی های ملی خود را با رکورد عالی 109 گل به پایان برد تا به عنوان آقای گل فوتبال جهان شناخته شود.

سایت AFC در پایان این گزارش یک نظرسنجی به راه انداخت و از کابرانش سوال کرد: کدام بازیکن بازگشته به باشگاه سابقش تاثیرگذاری بیشتری برای تیمش داشت؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها