دو مقام آمریکایی رهگیری هواپیمای مسافربری ماهان ایران توسط دو جنگنده F-۱۵ نیروهوایی آمریکا را تایید کردند.
کد خبر: ۱۲۷۲۰۸۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دو مسئول آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شد، اذعان کردند که جنگنده‌ای که در مسیر پرواز هواپیمای ماهان از تهران به لبنان ایجاد مزاحمت کرده بود، آمریکایی بوده است.
 
دو مقام آمریکایی در گفت‌وگوی کوتاه با «رویترز» مدعی شدند که یک جنگنده آمریکایی از نوع «F-15» صرفا در حوزه دید هواپیمای مسافربری ایرانی قرار گرفت، ولی این رخداد در فاصله امن صورت گرفته است.
 
در همین حال، «بیل اوربان» سخنگوی سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا در گفت‌وگو با «صدای آمریکا» مدعی شد که جنگنده اف-15 در حال انجام ماموریت عادی خود در اطراف پایگاه «التنف» سوریه بود که  در فاصله ایمن حدود 1000 متری، اقدام به شناسایی هواپیمای مسافربری ماهان ایران  کرد.
 
سخنگوی سنتکام در ادامه مدعی شد که این اقدام جنگنده‌های آمریکایی کاملا حرفه‌ای بوده ودر چارچوب استاندارها و قوانین بین‌المللی صورت گرفته است.
 
دیشب دو جنگنده  F-15 آمریکا با پرواز بر فراز منطقه «التنف» در مرز عراق و سوریه برای هواپیمای مسافربری ایران که از سوریه به سمت لبنان در حرکت بود، مزاحمت ایجاد کردند.
در پی این حادثه خلبان هواپیما مجبور به فرود ناگهانی در ارتفاع بسیار پایین شد که در نتیجه آن تعدادی از سرنشینان زخمی شدند.
سخنگوی وزارت امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران در رابطه گفته که جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها