بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده از توئیتر، پیام‌های شخصی یکی از مقامات دولتی آمریکا در حمله سایبری به این پلتفرم دزدیده شد.
کد خبر: ۱۲۷۲۰۷۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت توئیتر سرانجام به عواقب خطرناک حمله سایبری چند روز پیش اعتراف کرد. طی اعترافات جدید شرکت توئیتر مشخص شد که هکر‌هایی که حساب کاربری اشخاص مهم در آمریکا را تحت نظر قرار داده بودند، طی حملات خود موفق شدند به پیام‌های خصوصی آن‌ها دست پیدا کنند و داده‌های زیادی را به دست بیاورند.
 
شرکت توئیتر طی بیانیه خود اظهار کرد: "ما باور داریم که هکر‌ها توانسته‌اند به اطلاعات کامل ۳۶ نفر از ۱۳۰ نفر کاربر مورد حمله قرار گرفته دسترسی پیدا کنند. یکی از این افراد نیز از فعالان دولتی و نامزد‌های ریاست جمهوری به حساب می‌آید". ان شرکت سپس طی بروزرسانی دیگری اعلام کرد: "در حال حاضر ما اطلاعات بیشتری نداریم تا بدانیم نامزد‌های ریاست جمهوری دیگر نیز اطلاعات خود را از دست داده‌اند و یا تنها پیام‌های شخصی آن یک فرد دزدیده شده است".
 
شرکت توئیتر نام این فعال سیاسی را به زبان نیاورد و مشخصاتی از آن در دسترس قرار نگرفته است. این شرکت همچنین اطلاعاتی از موارد احتمالی دیگر به اشتراک نگذاشت نامی را مطرح نکرد. این حملات سایبری تعداد زیادی از کاربران شناخته شده را تحت تأثیر خود قرار داد.
 
قربانیان حمله سایبری توئیتر بر اساس اطلاعات منتشر شده از جمله حساب‌های کاربری مورد حمله واقع شده می‌توان به حساب کاربری بیل گیتس، جف بزوس و ایلان ماسک اشاره کرد. با این حال باید اظهار داشت که بیانیه‌های شرکت مورد نظر اعلام کرد پیام‌های شخصی جو بایدن و باراک اوباما طی این حملات سایبری دزدیده نشده‌اند.
 
این شفاف‌سازی برای شرکت توئیتر بسیار ضروری بود چرا که بسیاری از کاربران معتقد بودند حساب کاربری این دو نفر کاملاً هک شده و تمامی اطلاعات آن‌ها دزدیده شده است. با این وجود این امر واضح است که حساب کاربری این دو شخص مورد حمله قرار گرفته و بخشی از داده‌های آن‌ها نیز استخراج شده است.
 
اتفاقات اخیر برای توئیتر باعث شد تا بسیاری از قانون‌گذاران نگاه جدی‌تری به این پلتفرم داشته باشند و حرکات این شرکت را تحت نظر قرار دهند. شرکت توئیتر پیش‌تر اظهار داشت که این حملات از طریق ایجاد دسترسی به قابلیت کارمندان اجرا شده‌اند و همچنین هکر‌ها توانسته‌اند بسیاری از اطلاعات هشت کاربر را به سرقت ببرند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها