نسخه‌ی جدید اپلیکیشن گوگل دوئو امکان برقراری تماس را بدون دراختیار داشتن شماره تلفن، فراهم می‌کند. البته این قابلیت محدود به تبلت‌ها است.
کد خبر: ۱۲۷۲۰۶۴

دوئو اپلیکیشن ویژه‌ی گوگل برای تسهیل برقراری تماس‌های ویدئویی است و طی چند وقت و به‌خصوص در شرایط بیماری کرونا، اخیر توانسته کاربران زیادی را به‌سمت خود بکشاند. افزایش کاربران دوئو تا حد زیادی به دنیاگیری ویروس کرونا ارتباط دارد. امروزه افراد زیادی در خانه قرنطینه شده‌اند و برای برقراری ارتباط با دوستان، آشنایان و همکاران به پلتفرم‌های آنلاین نیاز پیدا کرده‌اند. گوگل ازطریق دوئو بستری امن و پرکاربرد برای برقراری تماس ارائه می‌دهد. با همه‌ی این‌ها کاربران همواره برخی انتقادها نسبت‌به دوئو مطرح کرده‌اند که از بین آن‌ها می‌توانیم به ملزم‌کردن کاربر به وارد کردن شماره‌موبایل اشاره کنیم.

چند روز پیش گوگل دوئو (Google Duo) میزبان قابلیتی شد که کاربران مدت‌ها منتظر آن بودند؛ به‌لطف به‌روزرسانی اخیر، دیگران می‌توانند ازطریق آدرس ایمیل‌تان با شما ارتباط برقرار کنند. بدین ترتیب به‌منظور برقراری تماس ویدئویی با بقیه ازطریق گوگل دوئو، لزوما مجبور نیستید شماره‌ موبایل خود را ارائه دهید.

به‌هنگام انتشار خبر اضافه‌شدن قابلیت موردبحث به دوئو، کاربران بررسی‌هایی بیشتر انجام دادند. طبق این بررسی‌ها اگر کاربری بخواهد برای اولین‌بار دوئو را نصب کند، همچنان به وارد کردن شماره‌موبایلش در اپلیکیشن نیاز دارد. بدین ترتیب موضوع مهمی مشخص شده است؛ در گوشی‌های هوشمند برای برقراری تماس ازطریق دوئو همچنان باید شماره‌تلفن را وارد کنید، اما این موضوع برای تبلت‌ صدق نمی‌کند.

امکان برقراری تماس بدون‌ نیاز به شماره‌تلفن در گوگل دوئو فراهم شد

اگر همین حالا گوگل دوئو را روی تبلتی اندرویدی نصب و آن را باز کنید، شاهد پنجره‌ای شناور روی صفحه خواهید بود که از شما می‌خواهد آدرس ایمیل‌تان را برای لاگین کردن در اپلیکیشن، وارد کنید. پس از انجام این کار، اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد آدرس ایمیل مدنظرتان را انتخاب کنید. به‌دنبال انتخاب آدرس ایمیل، باید مجوز دسترسی به فهرست مخاطبان، دوربین و میکروفون را به دوئو بدهید. دوئو برای درست‌کارکردن باید به هرسه‌ی آن‌ها دسترسی کاملی داشته باشد.

برخلاف گوشی‌ها، در نسخه‌ی تبلت دوئو پس از انجام کارهای بالا به صفحه‌ی مربوط به وارد کردن شماره‌تلفن منتقل نمی‌شوید. بدین ترتیب در نسخه‌ی تبلت تنها ازطریق وارد کردن آدرس ایمیل می‌توان با دوستان و آشنایان تماس ویدئویی برقرار کرد. تغییر موردبحث در نسخه‌ی ۸۷ گوگل دوئو اعمال شد، اما امروزه امکان دسترسی به نسخه‌ی ۸۹ گوگل دوئو نیز هم فراهم شده است. زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها