رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار اعلام کرد بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار صادرات تخم مرغ آزاد شد.
کد خبر: ۱۲۷۱۹۹۹

به گزارش جام جم آنلاین ، فارس نوشت: ناصر نبی‌پور رئیس هیأت  مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در استان تهران درباره وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: ستاد تنظیم بازار روز گذشته صادرات تخم مرغ را با اعمال عوارض 4 هزار تومان برای هر کیلو آزاد کرد.

این مقام مسئول که از اعمال عوارض 4 هزار تومانی برای صادرات تخم مرغ رضایت نداشت گفت: باید شرایط طوری باشد که با توجه به مازاد تخم مرغ در کشور شرایط به نفع تولید کننده باشد.

 قیمت تخم مرغ طی یک ماه گذشته در هر کیلو 10 هزار تومان افزایش یافت یعنی هر شانه از کیلویی 15 هزار تومان به 25 هزار تومان رسید و این ابهام وجود دارد که آیا با صادرات این محصول قیمت تخم مرغ دوباره افزایش خواهد یافت؟ از آن جایی که تخم مرغ غذای فقرا محسوب شده و در سبد مصرفی خانوار وزن قابل توجهی دارد افزایش دوباره قیمت این محصول سفره مردم را تحت فشار قرار خواهد داد.

اما رئیس هیأت  مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران نظر متفاوتی دارد و معتقد است تخم مرغ بسیار ارزان است. یعنی تولید کنندگان ارزان می‌فروشند اما زمانی که این محصول به بازار می‌رسد قیمت بسیار گران‌تری پیدا می‌کند.

نبی‌پور در این باره گفت: ‌تولید کننده هر شانه تخم مرغ را 15 هزار تومان درب مرغداری می‌فروشد اما شنیده‌ها حاکی است که قیمت همین شانه تخم مرغ به 25 هزار تومان فروخته می‌شود یعنی 10 هزار تومان در هر شانه افزایش می‌دهند.

وی افزود: طبق تصمیم وزارت جهاد کشاورزی قرار بود هر کیلو تخم مرغ را 9500 تومان یعنی شانه‌ای 20 هزار تومان از تولید کننده خریداری کنند اما اکنون شانه‌ای 15هزار تومان می‌خرند.

*وضعیت تامین خوراک دام اسفناک است

رئیس هیأت  مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره وضعیت تامین خوراک دام و طیور گفت: شرایط بسیار اسفناک است. قیمت مصوب سویا کیلویی 2600 تومان است اما ما آن را به قیمت کیلویی 8 هزار تومان خریداری می‌کنیم. ذرت 1500 تومانی را هم 2600 تومان به تولید کنندگان می‌فروشند. 

نبی‌پور افزود: شرایط ریز مغذی‌ها هم بسیار فاجعه است و رشد 300 تا 400 درصدی داشته است. این ریزمغذی‌ها قبلا 22 هزار تومان بود و الان آنها را 90 هزار تومان خریداری می‌کنیم.

به گزارش فارس تصمیمات  دولت باید پیشگیرانه باشد.اما پس از اینکه اتفاقات عجیبی در حوزه تولید به وقوع می‌پیوندد تازه دولت به فکر این است که چه کار کند و به گفته تولید کنندگان این تصمیمات هیچ دردی را دوا نمی‌کند چون آب رفته به جوی برنمی‌گردد. چندین ماه است که قیمت مرغ و تخم مرغ به یک باره گران شده است. درعین حال تولید کنندگان هم از مازاد تولید گلایه داشتند. کنترل اینها نیاز به تصمیم مناسب و به موقع دارد و پس از اینکه قیمت‌ها افزایش‌های نجومی یافت اکنون تصمیم به صادرات برای دلخوشی صادرکنندگان گرفته شده که چه بسا احتمال دارد ضرر مضاعفی را به مصرف کنندگان تحمیل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها