شرکت فیسبوک به تازگی از تیم NSO به دلیل نفوذ به پیام‌رسان این شرکت شکایت کرده است.
کد خبر: ۱۲۷۱۸۷۶

هفته گذشته شرکت فیسبوک و شرکت زیر مجموعه آن یعنی واتس‌اپ از تیم NSO که به یکی از تیم‌های بسیار بزرگ هک در جهان وابسته است، شکایت کردند. شرکت فیسبوک در شکایت خود اعلام کرد که اطلاعات برخی از کاربران این شبکه اجتماعی و پیام رسان آن توسط جاسوس افزاری که از تیم NSO ساخته شده، به سرقت رفته است. این اطلاعات از افراد عادی به سرقت نرفته و اطلاعات سرقت شده به افرادی مانند خبرنگاران، محققان و همچنین برخی مقامات دولتی مربوط می‌شود.

شکایت فیسبوک چهار جنبه را دربر گرفته است که شامل شکستن قانون کلاهبرداری، قانون دسترسی به اطلاعات کامپیوتری، سوء استفاده از موافقت نامه‌های شبکه‌های اجتماعی و همچنین لذت بردن از آسیب رساندن به دیگران می‌شود. تیم NSO نیز در مقابل سکوت نکرده و استدلال‌های مختلفی را در جهت عدم حضور در دادگاه آورده است که بیشتر آن‌ها توسط قاضی آمریکایی رد شد. یکی از دلایلی که تیم NSO برای عدم حضور در دادگاه اعلام کرده بود، خارجی بودن این شرکت است که به طور کلی توسط دادگاه آمریکا رد شد چرا که از نظر دادگاه یک تیم خارجی نمی‌تواند در کشور آمریکا مرتکب خطایی شود و بدون پاسخ دادن به اعمال خود در این کشور فعالیت داشته باشد.

پیروزی واتس‌اپ در جلسه اول دادگاه
در جلسه اول دادگاه ظاهرا شرکت فیسبوک نتوانسته است به قدر کافی اطلاعات درباره میزان هک این تیم در اختیار قاضی قرار دهد و قاضی اعلام کرده تا زمانی که این شرکت ادله کافی را ارائه نکند جلسه بعدی دادگاه تشکیل نخواهد شد اما در صورت اثبات جرم تیم NSO، این تیم ملزم به پرداخت جریمه به واتس‌اپ خواهد شد.

در مقابل، شرکت واتس‌اپ اعلام کرده است که امکان جمع آوری اطلاعات برایش وجود دارد و با توجه به اینکه دادگاه در جلسه اول خود به سود واتس‌اپ به پایان رسیده ، این شرکت امیدوار است تا بتواند تیم را در دادگاه مجرم اعلام کرده و از آن‌ها خسارت دریافت کند.
باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها