ویروس کرونا اکنون طیف وسیعی از علائم را در برمی گیرد. اکنون علائم این بیماری محدود به دو یا سه مورد خاص نیست.
کد خبر: ۱۲۷۱۷۴۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، خارش پوست. این علامت جدید ویروس کرونا است. اگر دست و یا هر عضو دیگر بدنتان می خارد شاید به دلیل وجود ویروس کرونا در بدن باشد. تحقیقات نشان داده است که از هر 11 بیمار آلوده به ویروس کرونا یک نفر دارای خارش شدید هم شده است.

تحقیق ابتدایی در رابطه با ارتباط خارش پوست با وجود ویروس کرونا در بدن ابتدا در کالج کینگ لندن انجام شد ، در این تحقیق بیش از 20 هزار بیمار کرونایی مورد بررسی قرار گرفتند. این 20 هزار بیمار طیف کرونا از نوع خفیف تا شدید آن را داشتند. در پایان این تحقیقات یک نتیجه تامل برانگیز به دست آمد. نزدیک به 9 درصد از کل بیماران به غیر از علائم معمول کرونا دچار خارش پوست هم شده بودند.

دانشمندان اکنون علامت خارش پوست و ارتباط آن با آلوده شدن بدن به ویروس کرونا را به دقت زیر نظر دارند و می خواهند تحقیقات تکمیلی تری در این رابطه انجام بدهند.

اکنون این علائم به عنوان نشانه های رسمی ویروس کرونا در بدن شناخته می شوند: تب، سرفه مداوم و از بین رفتن حس بویایی و چشایی.


بیشتر بخوانید:

علائم جدید ویروس کرونا

این نوع ماسک را استفاده نکنید (عکس)

راهکارهای ضدعفونی کردن توالت و حمام مشترک با بیمار مبتلا به کرونا


اما تحقیقات اخیر ثابت کرده اگر فردی خارش مداوم را در بدن خود احساس کرد باید به سرعت تست کرونا بدهد. خارش پوست تا دیروز یکی از علائم پنهان کرونا شمرده می شد اما در حال حاضر خطری جدی محسوب می شود.

تحقیقات متعدد در آمریکا نیز ثابت کرده که ویروس کرونا دارای عوارض جانبی دیگر از جمله خارش بدن هم هست.

اما سوال اینجاست که کرونا چگونه باعث خارش می شود؟

سیستم ایمنی بدن ویروس را هنگام عبور از جریان خون تشخیص داده و سلولهای ضد عفونی را برای از بین بردن ویروس می فرستد. در ادامه این فرآیند این مواد شیمیایی باعث التهاب پوست شده و در نتیجه خارش ایجاد می شود.

ویروس کرونا علائم مختلفی دارد و گفته می شود می تواند تا 19 علامت را ایجاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها