مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو درباره مصرف خودسرانه داروی فاویپیراویر هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۷۱۷۰۱

به گزارش جام جم آنلاین ، فارس نوشت: حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو نسبت به مصرف خودسرانه داروی فاویپیراویر هشدار داد و گفت: این دارو در پروتکل درمانی بیماران کرونا  وجود ندارد و تنها باید تشخیص پزشک متخصص در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی تجویز و مصرف می‌شود.

وی بابیان اینکه داروی فاویپراویر تنها در داروخانه‌های بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی موجود است، عنوان کرد: نمونه‌های موجود این دارو در بازار آزاد خارجی است و احتمالا به‌صورت قاچاق و تقلبی وارد و باقیمت‌های نجومی به فروش می‌رسد و هیچ تضمینی در خصوص کیفیت و اصالت آن وجود ندارد.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: سازمان غذا و دارو، داروهایی که در درمان بیماران کرونا مطرح می‌شود را تهیه و با نظارت وزارت بهداشت برای بیماران نیازمند در اختیار داروخانه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به استفاده سودجویان از شرایط کنونی و عرضه داروهای غیرمجاز در بازار سیاه، از پزشکان خواست تا در حد امکان از تجویز داروهایی که هنوز وارد پروتکل درمان‌نشده‌اند، خودداری کرده تا از مراجعه خانواده بیماران برای تهیه این داروها در از بازار آزاد و گرفتار شدن در چنگال افراد قاچاقچی و سودجو جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها