رسانه‌های آمریکایی از همکاری کاخ سفید و شرکت "آی بی ام" برای مقابله با کرونا با یک غول کامیپیوتری خبر دادند.
کد خبر: ۱۲۷۱۶۰۸

مقامات آمریکایی اعلام کردند یک ابررایانه جدید می‌تواند نقش کلیدی در مقابله این کشور با ویروس کرونا ایفا کند.

به گزارش تارنمای شبکه سی بی اس، رسانه‌های آمریکایی از همکاری کاخ سفید و شرکت "آی بی ام" غول کامپیوتری آمریکا برای استفاده از یک ابررایانه جدید در روند مقابله با ویروس کرونا خبر دادند. مقامات آمریکایی معتقدند این ابررایاته ممکن است نقش مهمی در مقابله با این ویروس ایفا کند.

شرکت آی بی ام نیز اعلام کرد که برای کمک به تحقیقات بهتر در راستای فهم شرایط ویروس کرونا از طریق این ابررایانه با کاخ سفید همکاری می‌کند.

این ابررایانه قرار است به محققان برای انجام ارزیابی ها و محاسبات‌شان در مسیر شناخت بهتر از کرونا و همچنین یافتن راههای درمان کمک کند.

با این حال گفته شده که روند تکمیل این محاسبات ممکن است چند سال بطول بینجامد.

بنابر تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته در بخش فوریت‌های پزشکی آمریکا، در خوش بینانه ترین وضعیت، هفت میلیون و ۳۵۰ هزار آمریکایی در صورت ابتلا به ویروس کرونا به علت نبود دستگاه‌های تنفسی جان خواهند باخت.

دکتر «امیلی پورتر» (Emily Porter) پزشک بخش فوریت های درمانی بنابر داده های «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» آمریکا (CDC) برآوردی انجام داده که براساس آن در صورتی اقدامی برای قرنطینه افراد برای مهار شیوع ویروس کرونا صورت نگیرد این امر موجب می شود که از هر ۵۰ آمریکایی مبتلا به این ویروس تنها یک نفر شانس در اختیار داشتن تجهیزات پزشکی لازم را داشته باشد.

با صدور فرمان ماندن در خانه برای ساکنان ۱۵ ایالت در آمریکا برای جلوگیری از شیوع کرونا، دست کم ۱۳۸ میلیون نفر از شهروندان این کشور خانه‌نشین می‌شود.

سی‌ان‌ان پیش از این گزارش داده بود که شش ایالت دیگر آمریکا از شهروندان خود خواسته‌اند که برای قطع زنجیره انتقال کووید۱۹ در خانه بمانند؛ اکنون شمار ایالت‌های آمریکا که این فرمان را صادر کرده‌اند به ۱۵ ایالت رسیده است.

پیشتر ۹ ایالت فرمان ماندن در خانه را صادر کرده بودند و این دستور برای دیگر ایالت‌ها از سه‌شنبه و برای ایالت هاوایی از چهارشنبه اجرایی می‌شود که در این صورت شمار شهروندان آمریکایی خانه‌نشین به ۱۳۸ میلیون نفر خواهد رسید.

شمارمبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تاکنون به ۴۶ هزار و ۱۴۵ نفر رسیده که ۵۸۲ نفر تاکنون جان باخته اند.

/ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها