نیروهای انگلیسی وابسته به ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا در عراق از عقب‌نشینی خود از پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد خبر دادند.
کد خبر: ۱۲۷۱۵۲۵

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای با عنوان «ارتش انگلیس اردوگاه التاجی را ترک کرده، اما به هیچ وجه از عراق خارج نشده است»، اعلام کرد: داعش طی سال‌های اخیر باعث تخریب و آشوب در اقصی نقاط خاورمیانه شد. هزاران تن کشته شده و شهرها ویران شدند، داعش جسدها و خرابه‌ها را پس از خود برجای گذاشت، به همین شکل به کار خود ادامه می‌داد تا اینکه ائتلاف بین المللی رسید و به اقدامات این گروه پایان داد.

طبق این بیانیه، نیروهای انگلیسی مستقر در عراق، طی شش سال گذشته، در راستای آموزش بیش از صد و بیست هزار نیروی امنیتی عراقی تلاش کردند و در حال حاضر در وضعیتی هستند که می‌توانند ماموریت آموزش را در یکی از اردوگاه‌های عراق به مربیان عراقی بسپارند.

در این بیانیه آمده است: تهدیدی که ائتلاف در عراق با آن مواجه است، یک تهدید واقعی است، چراکه برخی از پایگاه‌ها در معرض حملات سازمان‌یافته‌ای با آتش‌های غیرمستقیم قرار می‌گیرد و در امسال، حمله‌ای از این دست به کشته شدن یک نیروی ذخیره انگلیسی انجامید.

در این بیانیه به این امر اشاره شده است که داعش قدرت حملات همچون حملات چریکی در داخل عراق و نشان دادن تاثیر ایدئولوژیک خود را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها