دیروز، رهبر معظم‌ انقلاب در جلسه مجازی با رئیس و نمایندگان مجلس، عبارات قابل توجهی در وصف مجلس یازدهم به کار بردند که حتما برای تک تک منتخبان ملت باعث افتخار و منشأ قوت قلب است.
کد خبر: ۱۲۷۱۱۸۶

ایشان مجلس یازدهم را یکی از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس دوران انقلاب دانسته و منتخبان آن را نیروهای جوان، پر‌انگیزه، پر‌ایمان و پر‌توان توصیف کردند که نسبت به مسائل انقلاب هم حساسیت ویژه دارند. البته که در سیره و مشی حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای در مواجهه با دستگاه‌ها، نهادها و مدیران کشور همیشه تقویت و حمایت توام با تذکر و انذار برجسته بوده است.

من اما در بیانات ایشان دو انذار و هشدار را در کنار توصیفات شیرین و دلچسب ایشان قابل توجه یافتم:

تذکر ایشان به رعایت انصاف، عدل و ادب در پیگیری حقوق و وظایف نمایندگی و مراقبت نسبت به حدود و موازین شرعی در رفتار و کردار قابل تامل است. همین هفته قبل بود که حضور وزیر محترم خارجه در صحن مجلس با جنجال و هیاهو مواجه و تصویر زشتی از آن به جامعه ارسال شد. توصیه رهبر حکیم انقلاب به مجلس را می‌توان در همین زمینه ارزیابی کرد. برای مجلس نوپای انقلابیِ ولایی و دغدغه‌مند همین انذار «پشت بلندگو» - آن‌هم در یکی دو ماه ابتدای شروع به کار مجلس - باید تلخ وسنگین و گران تلقی شود. اگر «عقلانیت انقلابی» در دستور کار مجلس و مجلسیان باشد، حتما در آینده چنین صحنه‌هایی تکرار نخواهد شد.

«خوب بمانید» منشأ این جمله کوتاه اما پر مغز رهبری، یک نگرانی و دغدغه جدی و شاید هم ناظر به تجربه های تاریخی است. جایگاه نمایندگی مجلس به جهت نوع مناسبات،وظایف و روابطی که با بخش‌های مختلف دولتی و حاکمیتی و حتی بخش خصوصی دارد، مستعد انحراف و سوءاستفاده است. اگر مراقبه و محاسبه در کار نباشد، معلوم نیست پس از چهار سال حضور در خانه ملت چه کارنامه ای را به پیشگاه مردم ارائه می‌کنند. نمونه‌های زیادی را در طول دوره های مختلف مجلس می‌توان برشمرد که با شعارها و دغدغه‌های آنچنانی آمدند و با رسوایی و تباهی رفتند. مراقبه دستگاه‌های نظارتی جای خود؛ کلام کوتاه «آقا» ناظر به تقوا و پرهیزگاری و محاسبه نفس است. شیطانِ زد وبند و اختلاس و رانت و اشرافیت در کمین است و کارش را هم خوب بلد است. نماینده انقلابی و غیرانقلابی هم نمی‌شناسد. پس مراقب خودتان، انقلابی بودن‌تان، انگیزه‌تان و خلاصه کلام، ولی‌نعمت‌تان باشید.

مهدی عرفاتی - مدیرمسؤول / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها