هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران

نبرد دیدنی در برزیل ایران

هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران روز شنبه با انجام 5 مسابقه ادامه پیدا می کند و مسابقه تیم فولاد خوزستان با نفت مسجدسلیمان فقط لغو شد.
کد خبر: ۱۲۷۰۸۴۲

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، در ادامه هفته بیست و چهارم شنبه 6 مسابقه دیگر انجام می‌شود. به این ترتیب استقلال و فولاد خوزستان طبق اطلاعیه سازمان لیگ روز شنبه باید به میدان بروند این دو تیم در هفته قبل به بهانه داشتن بازیکنان کرونایی از حضور در میدان امتناع کرده بودند.

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم؛

شهر خودرو - سایپا؛ تیم شوک زده مقابل نارنجی پوشان سختکوش

شهر خودرو هفته گذشته گل‌گهرسیرجان را در خانه‌اش شکست داد تا با دو برد متوالی یکی از شانس‌های مسلم کسب سهمیه آسیایی باشد اما چهارشنبه مجتبی سرآسیایی از سرمربیگری تیم کنار کشید.

شاید این بهترین فرصت برای سایپا باشد تا بتواند از سومین حریف بالانشین و مدعی خود امتیاز بگیرد. شاگردان ابراهیم صادقی از استقلال و سپاهان امتیاز گرفتند و اکنون مقابل دیگر مدعی است. شهر خودرو اگر بتواند در این مسابقه پیروز شود شانس رسیدن به رتبه دوم جدول را دارد اما در صورتی که در خانه امتیاز از دست بدهد شرایطش سخت خواهد شد.

سایپا هم برای اینکه از رده دوازدهم و جمع فانوس بدستان لیگ برتر جدا شود به برد در این مسابقه نیاز دارد. نارنجی‌پوشان تهرانی اگر مانند بازی با سپاهان بازی کنند دست خالی به تهران برنمی‌گردند. بخصوص اینکه شهرخودرو با استعفای سرمربی‌اش تبدیل به تیمی شوک زده شده است. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

سپاهان اصفهان - پارس جنوبی جم؛ نبرد بقا و نایب قهرمانی

شاگردان قلعه‌ نویی با از دست دادن 2 امتیاز مقابل سایپا فاصله شان با پرسپولیس 12 امتیازی شد و حضورشان روی پله دوم جدول لیگ هم به خطر افتاد و اکنون سپاهان برای باقی‌ماندن پشت سر پرسپولیس باید سه امتیاز از پارس جنوبی بگیرد. روی کاغذ این برد دور از دسترس زردپوشان اصفهان نیست اما پارس جنوبی به دنبال بقاست و امتیازهای این مسابقه برایشان از نان شب هم واجب‌تر است. اکنون هومن افاضلی باید مقابل یک تیم مقتدر و منسجم در لیگ قرار بگیرد.

نبرد برای بقا و نایب قهرمانی را در اصفهان شاهد خواهیم بود. البته پارس جنوبی هفته گذشته به دلیل غیبت استقلال فرصت نکرد به میدان برود و فقط منتظر رای کمیته انضباطی در خصوص آن مسابقه است.

صنعت نفت آبادان - نساجی مازندران؛ نبرد دیدنی در برزیل ایران

آبادانی‌ها هفته قبل مقابل تراکتور تبریز شکست خوردند و اکنون در خانه منتظر تیم نساجی مازندران هستند. نساجی که فرصت پیدا نکرد مقابل فولاد به میدان برود زیرا شاگردان نکونام به بهانه کرونا شهر قائمشهر را ترک کردند. حالا رقابت تیم‌های هفتم و نهم جدول را شاهد هستیم. بهنام سراج دوست دارد تیمش را در نیمه اول جدول و تک رقمی نگه دارد و محمود فکری هم که به نساجی آمده سراسر انگیزه است تا توانایی‌های فنی‌اش را ثابت کند. رقابت نسل مربیان جدید را در آبادان شاهد هستیم . بازی رفت دو تیم برنده و گل نداشت.

پیکان - گل گهرسیرجان؛ مسابقه 6 امتیازی در قعر جدول

این مسابقه 6 امتیازی در بین تیم های قعرنشین جدول است. پیکان بعد از 12 هفته توانست رنگ برد را ببیند و ذوب آهن را شکست داد و اکنون با یک پله صعود به رده پانزدهم جدول رسیده که باید مقابل گل گهری قرار بگیرد که دو باخت متوالی داشته است. حساس ترین مسابقه هفته در قعر جدول در ورزشگاه شهدا شهرقدس برگزار خواهد شد.

مجید جلالی سرمربی پیکان هم بوده و به خوبی این باشگاه و بازیکنانش را می شناسد از سویی دیگر عبدالله ویسی با پیروزی هفته گذشته به بقا امیدوار است. هر دو باشگاه از امکانات سخت افزاری مناسبی برخوردارند و هر دو تیم هم در این فصل دو بار سرمربی خود را عوض کرده اند. ویسی جانشین حسین فرکی شده و مجید جلالی به جای وینگو بگوویچ آمده است. بازی رفت دوتیم به نتیجه مساوی رسیدند اما اکنون تساوی به درد هیچ کدام از دو تیم نمی خورد و به سود رقباست.

استقلال - تراکتور تبریز؛ جذاب و دیدنی حتی در دوران کرونا!

آبی پوشان تهرانی بعد از امتناع از سفر به جم به بهانه بازیکنان کرونایی خود این هفته مجبورند در ورزشگاه آزادی میزبان تراکتور تبریز باشد آن هم در حالیکه فرهاد مجیدی سرمربی تیم تمرینات را تعطیل کرده بود! استقلال حالا با یک بازی کمتر و 37 امتیاز در رده ششم جدول است و اگر مقابل تراکتور بازنده شود هم از رده هفتم پایین تر نخواهد رفت. از سویی دیگر تراکتور 41 امتیازی در رده سوم جدول است و شانس رسیدن به رده دوم جدول را دارد. تراکتور هم از ابتدا با از سرگیری رقابت های لیگ برتر مخالف بود اما اکنون مصرانه خواهان انجام بازی با استقلال است. استقلال در این بازی چند بازیکن اصلی خود مثل وریا غفوری را در اختیار ندارد. کاپیتان آبی پوشان در قرنطینه به سر می برد و تست کرونایش مثبت بوده از سویی دیگر محمد دانشگر هم در رسانه ها می گوید حال جسمانی اش خوب نیست . تراکتور هم چند بازیکن خود از جمله اشکان دژاگه کاپیتان خود را ندارد.

بازی رفت دو تیم را استقلال 4 بر 2 در تبریز برد. آن زمان استراماچونی هدایت استقلال را برعهده داشت ولی اکنون فرهاد مجیدی سرمربی است. همانطور که در تبریز هم ساکت الهای جانشین مصطفی دنیزلی شده است. نبرد دو تیم همیشه دیدنی است. حتی اگر این بازی در دوران کرونایی برگزار شود.

فولاد خوزستان - نفت مسجدسلیمان؛ در آخرین لحظه لغو شد!

فولادی ها بعد از سفر عجیب به قائمشهر و امتناع از بازی کردن مقابل نساجی حالا با یک مسابقه کمتر در رده پنجم جدول لیگ هستند. فولاد به دنبال کسب سهمیه آسیایی است و شایددوباره از بازی در ورزشگاه شهدا فولاد استقبال هم کند. نفت مسجدسلیمان تیمی است که با وجود مشکلات مالی در رده هشتم جدول ایستاده و برای تثبیت این جایگاه می خواهد از فولاد امتیاز بگیرد. جایگاهی آبرومند برای تیم شهر اولین ها.

بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید ولی در این بازی مساوی برای فولاد باخت محسوب می شود زیرا ممکن است از جمع مدعیان کسب سهمیه آسیایی دور شود. فولاد 4 برد متوالی دارد و اکنون به دنبال پنجمین پیروزی است. این مسابقه در لحظات آخر نوشتن این گزارش از سوی سازمان لیگ لغو شد زیرا فولاد خوزستان از 22 تیر ماه مجاز به انجام فعالیت های فوتبالی خود است.

برنامه مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر:

جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۹
ماشین سازی تبریز- پرسپولیس تهران– ساعت۲۰:۱۵- ورزشگاه سردار سلیمانی تبریز

شاهین شهرداری بوشهر- ذوب آهن اصفهان– ساعت۲۱ - ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر

شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹
شهر خودرومشهد- سایپا تهران– ساعت۲۰:۳۰- ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد

فولاد مبارکه سپاهان- پارس جنوبی جم– ساعت۲۰:۴۵- ورزشگاه نقش جهان اصفهان

صنعت نفت آبادان- نساجی مازندران– ساعت۲۱ - ورزشگاه تختی آبادان

پیکان تهران- گل گهرسیرجان– ساعت۲۱ - ورزشگاه شهداء شهر قدس

استقلال تهران- تراکتورسازی تبریز– ساعت۲۱ - ورزشگاه آزادی تهران

فولاد خوزستان- نفت مسجد سلیمان– ساعت۲۱ - ورزشگاه شهداء فولاد اهواز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها