نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که مطالبه 100 درصدی شفافیت آرا خواسته غیرمعقولی است، تاکید کرد: شفافیت 70 تا 80 درصدی آرا نمایندگان در شرایط فعلی بسیار تحول بزرگی محسوب میشود.
کد خبر: ۱۲۷۰۷۱۴
برخی با مطالبه شفافیت 100 درصدی آرا قصد زیر سوال بردن این طرح را دارند
مجتبی رضاخواه نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین طرح شفافیت آرا را یکی از اولین طرح هایی که در مجلس یازدهم مطرح شد عنوان کرد و گفت:  برای این طرح امضا جمع شده تقدیم هیات رئیسه شد. به دلیل اهمیت بالای این طرح، هیات رئیسه تحقیقاتی در خصوص آن انجام داده و طرح اعلام وصول شد.

مجتبی رضاخواه تصویب طرح ها در مجلس را زمانبر دانست و افزود: باید بدانیم وقتی طرحی وارد مجلس میشود، باید پروسه ای رابگذراند. تصویب این طرح به کمیسیون تخصصی مربوطه یعنی کمیسیون آیین نامه محول شده است. کمیسیون آیین نامه در حال بررسی آن است و اگر این طرح نیاز به اصلاح و تغییراتی داشته باشد، آن را اعمال میکند. طرح برای رای گیری به صحن میرسد و مجلس برای اجرای آن تصمیم گیری میکند. بنابراین این طرح در حال جلو رفتن با مکانیزم مجلس و در حال پیگیری است.

نماینده مجلس شورای اسلامی کلیت مجلس به دنبال تصویب شفافیت آرا دانسته و اضافه کرد: احتمال تصویب آن بالاست؛ منتها بستگی زیادی به جزئیات این طرح دارد. ممکن است برخی از جزئیات مناقشه برانگیز باشد. اما به طور کلی فک میکنم احتمال تصویب آن بالاست.

رضا خواه اظهار کرد: برخی در فضای مجازی به دلیل آشناییت نداشتن با فضا ممکن است مطالبه داشته باشند که شفافیت باید 100 درصدی باشد. به نظر من این یک درخواست غیرمعقول است و عده ای نیز با این کار قصد زیر سوال بردن کلیت این موضوع را دارند. در برخی از بخش ها اجازه داده شده که شفافیت اعمال نشود یعنی از دید طراحان این طرح، لازم نیست که همه جا شفافیت وجود داشته باشد. دلیل آن هم این است که برخلاف منافع عموم مردم است که آرا نمایندگان در بعضی از موضوعات شفاف شود. در همه کشورها نیز به همین شکل است و اینطور نیست که فقط این موضوع فقط در ایران وجود داشته باشد.

وی در پایان بیان کرد: من معتقدم که در شرایط فعلی با توجه به این که هیچ چیز شفاف نیست، اگر بخواهبم شفافیت کامل را 100 و حالت فعلی را صفر در نظر بگیریم، وقتی طرحی از صفر به 70 یا 80 میرسد، طرح خیلی خوبی میتواند باشد. 20 یا 30 درصد نیز میتواند بر خلاف منافع عموم مردم باشد. ما معتقدیم همین که از صفر به نقطه 70 یا 80 میرسد، تحول بزرگی در این زمینه خواهد بود. باید تجربه کرد و دید که در عمل و در هنگام اجرا چه معایب و چه مزایایی خواهد داشت. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها