مهم نیست که در کجا زندگی می‌کنید یا در چه فضایی قرار دارید، عایق صوتی گزینه‌ است که می‌تواند شما را از شر صداهای آزار دهنده خلاص کند.
مهم نیست که در کجا زندگی می‌کنید یا در چه فضایی قرار دارید، عایق صوتی گزینه‌ است که می‌تواند شما را از شر صداهای آزار دهنده خلاص کند.
کد خبر: ۱۲۷۰۶۵۵

لازم نیست برای عایق کردن خانه حتما هزینه سنگینی را در نظر بگیرید. شما به چند روش ساده می‌توانید سر و صدای بیرون از خانه را تا حد زیادی کاهش دهید.

عایق صوتی لازم نیست خیلی پیچیده یا گران باشد، حتی ساده‌ترین استراتژی‌ها نیز می‌توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند.

درِ آپارتمان را عایق کنید

اگر هر مکالمه‌ای را که در راهروی ساختمان انجام می‌شود را به راحتی می‌شنوید، احتمال دارد که درِ خانه شما شکاف‌های هوایی بزرگی برای عبور صدا داشته باشد.

اگر شکاف بزرگی در زیر در آپارتمان شما وجود دارد، می‌توانید با استفاده از یک نوار لاستیکی ضخیم این مشکل را رفع کنید البته نمونه‌های بازاری آن نیز برای نصب بر روی در وجود دارد اما شما می‌توانید خودتان هم آن را بسازید.

این کار علاوه بر اینکه یک عایق صوتی ایجاد خواهد کرد، به جلوگیری از ورود گرد و غبار و حشرات نیز کمک می‌کند. اگر با نصب این عایق، در به خوبی بسته نمی‌شد کافی است از نوارهای فومی، دورتا دور چارچوب در استفاده کنید.

پرده ضخیم جلوی در نصب کنید

با پرده‌های سنگین و قطور می‌توانید لایه دیگری از عایق صوتی را بر روی در جلوی خانه ایجاد کنید. در صورت بسته شدن، پرده از ورود هرگونه سر و صدا از طریق در جلوگیری می‌کند و شما را یک قدم در رسیدن به خانه‌ای عایق نزدیک‌تر می‌کند.

پد فرش ضخیم بگیرید

احتمالاً می‌دانید که فرش می‌تواند علاوه بر زیبایی، عایق صدا نیز باشد. اگر از سر و صدای اطراف خسته شده‌اید، پدهای ضخیم زیر فرش می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای کاهش صدا باشد.

می‌توانید از نمونه‌های بازاری آن استفاده کنید یا اینکه خودتان چیزی را به عنوان عایق زیر فرش پهن کنید، یک پارچه قطور، موکت یا چیزی شبیه به اینها.

پرده ضد صدا بر پنجره‌ها نصب کنید

روکش‌های عایق صوت بر روی پنجره‌ها به جلوگیری از ورود صداهای بیرون از خانه کمک می‌کند. یک پرده آکوستیک برای یک پنجره با اندازه متوسط ​​می‌تواند ۱۵ پوند وزن داشته باشد و در مقابل دیوار یا پنجره صاف قرار بگیرد تا صدا را مسدود کند و در واقع صدا را به بیرون براند.

در حال حاضر نمونه‌های مختلفی از پرده‌های عایق صدا در بازار وجود دارد که می‌تواند گزینه خوبی برای کاهش صدا در خانه باشد.

اتاق خواب را ضد صدا کنید

مانند در ورودی خانه، شکاف‌ موجود در پایین درهای داخلی نیز صدای زیادی را جابه‌جا می‌کند، به شکلی که گویی درب تا حدی باز است.

اگر یک اتاق خواب بی‌سروصدا و آرام می‌خواهید، شکاف را می‌توانید با یک عایق پشمی بپوشانید. برای اینکار باید چیزی شبیه به یک بالش آماده کنید.

طول بالش کوچک شما باید به اندازه عرض در باشد. قطر آن را چهار تا پنج سانتی متری در نظر بگیرید و میانه بالش را به اندازه پهنای در، دو ردیف دوخت طولی بروید تا بالش به راحتی زیر در قرار بگیرد.

خانه‌ای عایق؛ از سقف تا کف

سر و صدا از دیوارها، کف و سقف نیز به داخل خانه سرازیر می‌شود و در محیط منعکس می‌شود. برای کاهش صدا، می‌توانید دیوارهای خالی و حتی سقف‌ها را با چیزی نرم بپوشانید، با این کار صداهایی که ممکن است مثلا از کشیده شدن جسمی روی زمین یا روشن شدن جاروبرقی در طبقه بالا ایجاد شود را کاهش دهید.

این پیشنهاد برای کسانی است که در همسایگی آنها صداهای بسیار زیادی ایجاد می‌شود یا آنها به شدت از سر و صدا آزار می‌بینند.

ایجاد عایق صدا با یک قفسه کتاب

یک دیوار نازک دارید؟ اضافه کردن یک عایق داخلی به دیوار، یک ترفند عالی است که باعث می‌شود سر و صداهای نزدیک به آپارتمان شما کم شود. منظور از ایجاد عایق داخلی، ایده نصب یک کتابخانه بزرگ و زیبا بر دیوار پرسروصدا است.

چرا که کتاب‌ها و اشیا در برابر صدا مقاومت می‌کنند و از این طریق انتقال صدا را کاهش می‌دهند. اطمینان حاصل کنید که لبه‌های قفسه شما به درستی بر دیوارها، کف و سقف نصب شده است تا شکاف هوا وجود نداشته باشد.

پنجره عایق صدا اضافه کنید

اگر به دنبال جلوگیری از سر و صدای خارج از منزل بدون پوشاندن پنجره‌ها و از بین بردن نمای بیرون هستید، می‌توانید از پنجره‌های عایق صدا استفاده کنید. آنها برای مهر و موم کردن هوا در اطراف پنجره ساخته شده‌اند و باعث کاهش ۵۰ درصد یا بیشتر صداهای خارجی می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها