سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: تیم‌های مبتلا به کرونا بعد از اتمام قرنطینه باید آماده حضور در مسابقات شوند.
کد خبر: ۱۲۷۰۵۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، سهیل مهدی در خصوص اعلام نتیجه تست کرونا استقلال و فولاد اظهار داشت: بعضی مواقع باید صبر کرد تا اطلاعات کامل را به دست بیاوریم تا به اطلاع مردم برسانیم. در فرایندی که باید طی شود، دیروز مرحله اول تست استقلال را انجام دادیم، اگر امروز همکاران به ما کمک کنند، مرحله اول تست باشگاه فولاد هم انجام می‌شود. به فاصله 24 ساعت تست بعدی را خواهیم داشت و نتایج کسب شده با نتایج اولیه توسط تیم پزشکی ایفمارک مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتایج که توسط متخصصین بررسی شده، در اختیار ارکان قضایی قرار می‌گیرد تا تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

وی در خصوص قانون ابتلای 25 درصد از افراد یک تیم به کرونا عنوان کرد: این کاملاً قانون ابلاغی پروتکل وزارت بهداشت است و ما به آخرین به روزرسانی که ستاد مبارزه با کرونا در ورزش اعمال کرده است عمل می‌کنیم. اگر بحث خطری وجود داشته باشد، یک نفر هم مبتلا شود خطرناک است، الان بحث کارایی بودن مطرح است و طی جلساتی که وجود داشت به این نتیجه رسیدند که 25 درصد باشد. 

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص استفاده از بازیکن‌های تیم امید به جای بازیکنان مبتلا به بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: حدود چهار یا پنج سال است که هر باشگاه 15 سهمیه استفاده از زیر بیست و یک سال را دارد و همه باشگاه‌ها در حال استفاده از آن هستند، به طور مثال؛ قائدی در باشگاه استقلال سهمیه امید این باشگاه است، این یک راه‌حل نیست، ما گفتیم می‌توانند از سهمیه امیدهایشان استفاده کنند. 25 درصد از تعداد نفراتی که در لیست اعلام کرده‌اند حساب می‌شود، نه اینکه ما چند نفر را اضافه کنیم و این کار را نمی‌کنیم. 

مهدی در گفت و گو با تلویزیون در رابطه با قرنطینه تیم‌های مبتلا به ویروس کرونا و شرایط آماده‌سازی آنها عنوان کرد: دیروز هم این بحث مطرح شد، قرنطینه اینگونه نیست که افراد در خانه باشند، افراد سالم باشگاه مجاز به تمرین هستند و باشگاه می‌تواند با افرادی که مبتلا نشدند تمریناتش را ادامه دهد. ان‌شاءالله این عزیزان آنقدر شدت ابتلاءشان بالا نباشد و فقط ناقل بوده باشند و موارد این‌چنینی مطرح باشد. می‌توانند با افراد مبتلا تمرینات انفرادی داشته باشند و با اتمام قرنطینه، باشگاه باید برای حضور در مسابقات آماده شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها