خبرنگار پرس تی وی با ارائه آماری درخصوص زنان در آمریکا گفت: درحال حاضر ۴۰درصد زنان آمریکا سرپرست خانواده هستند و درآمد آن‌ها نسبت به مردان ۲۰درصد کمتر است. همچنین از هر ۵زن یک نفر مورد تجاوز قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۲۷۰۲۰۰

به گزارش جام جم آنلاین، برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفتگو با موضوع حقوق بشر آمریکایی، جنایت جنگی، فساد و تروریسم دولتی در ایالات متحده و با حضور مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری شبکه پرس تی وی روی آنتن رفت.

هاشمی با بیان اینکه دولت های آمریکا نماد جنایت محسوب می شوند، گفت: این جنایت ها هم در داخل و هم خارج از آمریکا دائم در حال وقوع است. ریشه آمریکا قتل عام سرخ پوست ها و پس از آن برده هاست و در واقع شکل گیری این کشور با محوریت ظلم بوده است.

رد پای آمریکایی در بسیاری کشورها

وی درباره جنایت آمریکایی ها در خارج از کشور خودشان نیز توضیح داد و اظهار کرد: در طول تاریخ شاهد هستیم ردپای آمریکا در بسیاری کشورها وجود داشته. طی مطالعاتی که در دانشگاه انجام دادم، متوجه شدم بسیاری از کودتاها که در کشورهای گوناگون به ویژه آمریکای لاتین صورت گرفته، با بازیگری آمریکایی ها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در حقیقت هر زمان یک دولت مردمی در آمریکا شکل می گرفت که خارج از کنترل و دستور آمریکا بود، بلافاصله رئیس جهور آن کشور همانند «آلنده» کشته می شد و فرد مورد نظرشان روی کار می آمد. رد پای این برخوردها را می توان در تمام کشورهای آمریکای لاتین مشاهده کرد. کوبا از ۱۹۵۹ تاکنون زیر بار ظلم آمریکا است زیرا خواهان استقلال بود.

ظلم آمریکا جهان شمول است

خبرنگار و مجری شبکه پرس تی وی تصریح کرد: کمترین کشوری در دنیا وجود دارد که آمریکایی ها در آن حرکت ظالمانه ای انجام نداده باشند و در واقع رد پای آمریکایی ها را می توان در بسیاری کشورها مشاهده کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در آمریکا حقوق زنان رعایت می شود، عنوان کرد: پاسخ به این سؤال بستگی به زاویه نگاه ما دارد. اگر از زاویه رسانه به ویژه هالیوود نگاه کنیم فکر می کنیم همه چیز برابر است و امکانات کاملاً برابری دارد اما در واقعیت این موضوع وجود ندارد.

وضعیت وخیم زنان سیاه پوست در آمریکا

هاشمی با ارائه آماری در این خصوص ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ درصد زنان آمریکا سرپرست خانواده هستند و درآمد آن‌ها نسبت به آقایان حداقل ۲۰ درصد کمتر است. البته وضعیت زنان سیاه پوست بدتر است. در آمریکا علیه زنان خشونت بسیار زیادی وجود دارد و حقوق شان تقریباً رعایت نمی شود.

وی اشاره کرد: مرکز کنترل پیشگیری ها در آمریکا اعلام کرده از هر پنج زن حداقل یک نفر در طول زندگی مورد تجاوز قرار می گیرد و همچنین بر اساس یک آمار بین الملل آمریکا جزو ۱۰ کشور نا امن برای زنان است. البته آمار تجاوز به زنان رسمی است و بیشتر زنانی که به اشکال مختلف مورد تجاوز قرار می گیرند به پلیس اطلاع نمی دهند. این موضوع در مورد سربازان زن آمریکایی بسیار بیشتر است و از هر لحاظ اذیت می شدند و اعتراف کردند اگر این موضوع را اطلاع می دادند، فرماندهان با سربازان زن برخورد می کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها