بخش کنسولی سفارت ایران با اشاره به محدودیت پروازها و آخرین مرحله تمدید روادید توریستی از سوی دولت عمان، از ایرانیان خواست که برای جلوگیری از جریمه احتمالی، نسبت به بازگشت به موقع به کشور اقدامات لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۱۲۷۰۰۷۴

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط در در اطلاعیه‌ای به تصمیمات جدید در عمان در خصوص وضعیت حضور اتباع خارجی اشاره و به هموطنان ایرانی توصیه کرد که با در نظر داشتن این تصمیمات برای جلوگیری از جرایم احتمالی اقدامات لازم را برای بازگشت به کشور صورت دهند.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس مذاکره تلفنی در تاریخ ۱۰ تیر ماه ۱۳۹۹ برابر با ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ با سرتیپ احمد النبهانی مدیرکل گذرنامه و اقامت پلیس سلطانی عمان با عنایت به اتمام مهلت تمدید خودکار کلیه ویزاها (۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ ) در خصوص وضعیت حضور اتباع خارجی در زمان شیوع ویروس کرونا در کشور عمان مراتب ذیل اعلام شد: از روز چهارشنبه یکم ژوئیه ۲۰۲۰ (۱۱ تیرماه ۱۳۹۹) کلیه ادارات خدمت رسانی به ویژه اداره گذرنامه و اقامت برای مراجعات حضوری با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی (ماسک و دستکش و فاصله اجتماعی و...) بازگشایی می‌شوند.

براساس این اطلاعیه، کسانی‌ که با روادید توریستی در این کشور حضور دارند، می‌توانند برای آخرین بار حداکثر به مدت یک ماه درخواست تمدید روادید کنند. کسانی‌ که مراحل اقامتی خود را از طریق وزارت کار عمان انجام داده‌اند بدون خروج از کشور، می‌توانند با انجام مراحل قانونی نسبت به تبدیل روادید خود به اقامت اقدام کنند.

بخش کنسولی سفارت ایران در مسقط از هموطنان ایرانی خواسته با توجه به محدودیت پروازها و آخرین مرحله تمدید روادید توریستی برای یک ‌ماه که از سوی مدیرکل گذرنامه و اقامت عمان اعلام شده و جلوگیری از جرایم احتمالی، توصیه می‌شود جهت بازگشت به موقع به کشور تمهیدات لازم را انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها