علیرضا زاکانی به همراه تعدادی از نمایندگانی که در لیست 9 نفره معترضین به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون بودند، در جلسه امروز صبح در خبرگزاری مهر به بررسی ابعاد این شکایت و فصل های مختلف پرونده این اعتبارنامه پرداخت.
کد خبر: ۱۲۷۰۰۷۲
به گزارش جام جم آنلاین این نماینده مجلس ضمن تاکید بر سنگ اندازی هایی که تاجگردون در روند بررسی پرونده داشته، اعلام کرد: «ما بر اساس حق قانونی و وظیفه شرعی مان اقدام کردیم ولی آقای تاجگردون به هیچ کدام از این اعتراضات پاسخی نداده است و بارها حرف های دروغ و خلاف واقع از ایشان شنیده ایم که تمامی اسناد آن موجود است».

زاکانی درباره روند رسیدن پرونده به این مرحله شرح داد: «پرونده ایشان در شعبه 12 قرار رسیدگی داشت که صلاحیتشان تایید شد. پس از آن به کمیسیون تحقیق ارجاع داده شد و کار آنجا دنبال شد و ایشان دو مرتبه تایید شدند. این تایید هفته آینده در صحن مجلس مطرح خواهد شد. بررسی اعتبارنامه ها به صورت جداگانه در مجلس، حق نمایندگان است و قانون به ما این اجازه را داده که مستقلا ورود کنیم».
 
 
مجلس به صورت مستقل حق بررسی اعتبارنامه را دارد / بررسی اسناد رانت و زمین خواری تاجگردون
 

وی در ادامه با اشاره بر وصیت نامه امام و تاکیدات مقام معظم رهبری بر شفافیت و جایگاه والای مجلس عنوان داشت: «افراد زیادی در این مسیر مسئولیت خودشان را انجام ندادند و ما اینک موظف هستیم به ازای تمام حرف های خود سند ارائه دهیم. ما اینجا هستیم چون این اسناد در زمان خود بررسی نشده اند. سه نفر از ما خدمت آقای جنتی رسیدیم و ایشان به ما گفتند که مجلس به وظیفه قانونی خود مبتنی بر بررسی اسناد عمل کند».

این نماینده مجلس صحبت های اخیر تاجگردون را مظلوم نمایی و بازی با عواطف مردم خواند و گفت: «ایشان میگویند که ما وی را به رژیم صهیونیستی منتسب کردیم یا اینکه به مادر و قومیتشان توهین کردیم، ولی این اتفاق نیافتاده. حتی چند نفر از مخالفین معترض ایشان هم لر هستند و ما برای تمام اقوام ایرانی احترام قائل هستیم».

علیرضا زاکانی بزرگترین اعتراض این گروه را شکایت درباره عدم صداقت تاجگردون خواند و اظهار داشت: «موضوع ما حضور ایشان در فتنه نیست، موضوع ما دروغگویی است. تاجگردون خود را دکتر معرفی کرده ولی سندی برای آن ندارد. همچنین موضوع همسر دوم و دختر ایشان هم که در خارج از کشور هستند مطرح است. ایشان هیچ کدام از این ادعا ها را نمیتواند رد کند. این آقا خارج از جنبه های امنیتی فعالیت هایش، اعمال خلاف قانون زیادی انجام داده است».

زاکانی سپس اسنادی از ارتباطات ایشان و دوستان و نزدیکانشان که در مناسب مختلف دولتی و خصوصی دارای جایگاه و مقام های شغلی در استان های مختلف شدند ارائه داد و افزود: «از انتصابات اقوام و نزدیکان ایشان و تخلفات اقتصادی فراوانی که داشتند و شبکه عظیمی از شرکت هایی که به توصیه ایشان نیرو جذب میکردند، اسناد زیادی در دست ماست که به زودی در اختیار رسانه ها قرار میدهیم».

وی در آخر از ایجاد مافیای بزرگی از رانت در دستگاه های دولتی و خصوصی توسط تاجگردون خبر داد و گفت: «ایشان در 84 شرکت همکاری داشته و در 13 شرکت شخصا درگیر بوده که برخی از آنها خصوصی بودند و این خلاف قانون است. همچنین پرونده هایی از زمین خواری ایشان در گچساران موجود است که 777 هکتار را تصرف کرده اند».
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها