رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از اتمام عملیات مبارزه باملخ صحرایی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۹۹۳۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، علی باقرزاده همائی صبح امروز(نهم تیرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی که در مرحله دوم از ۱۴ آبان ۹۸ آغاز شده بود ، اواخر ماه گذشته رسما پایان پذیرفت.
 
وی با اشاره به اینکه عملیات ردیابی ملخ در استان کماکان ادامه خواهد داشت، افزود: در این مدت در ۶۹ هزار و ۴۵۰هکتار از اراضی استان علیه این آفت عملیات کنترل با انواع سیستم های سمپاش اعم از ۱۸ دستگاه سمپاشهای یو ال وی پاش ، ۱۴ دستگاه توبولاینرو ... صورت پذیرفته است.
 
رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد: سطح ردیابی در این مدت به بیش از ۲.۲ میلیون هکتار بالغ شده است که این امر با استفاده از ظرفیت های سایر ادارات و همکاری مردم به وقوع پیوسته است.
باقرزاده همائی تصریح کرد: علیرغم شرایط نامطلوب پس از همه گیری بیماری کرونا ،همکاران این سازمان با هدف حفظ امنیت غذایی استان و کشور به انجام وظیفه خود ادامه می دهند.
 
به گفته وی، برگزاری جلسات ستاد بحران استان با هدف اطلاع رسانی، بسیج امکانات و تجهیزات سایر ادارات، ارگان ها و نیروهای نظامی و انتظامی باعث افزایش توان لجستیک عملیات ردیابی و مبارزه و همچنین حمایت فرمانداران شد.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: اجرای مناسب عملیات مبارزه در کانونهای ورود آفت به صورت شبانه روز و شیفت بندی اکیپ های مبارزه و ردیابی ، آشنایی با مسیرهای انتقالی آفت و تامین به موقع سم و سمپاش مورد نیاز موجب شد علیرغم افزایش ۲.۵ ماهه زمان مبارزه، سطح عملیات سمپاشی نسبت به مرحله قبل ۵۰ درصد کاهش یابد.
 
باقرزاده در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقدامات لازم بمنظور تعمیر و سرویس سیستم های سمپاش جهت آمادگی مبارزه با مرحله سوم ورود آفت به کشور در شرف انجام است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها