معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۱۶ تن موادمخدر در کشور در هفته پایانی خرداد خبر داد و گفت: ۷۸درصد کشفیات مواد مخدر در ۷ استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان، یزد، اصفهان، هرمزگان و خراسان رضوی است.
کد خبر: ۱۲۶۹۹۱۹

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی افزود: میزان دقیق کشفیات مواد مخدر در هفته آخر خرداد ۱۶هزار و ۲۳۴ کیلوگرم است. این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۰هزار و ۲۵۷ کیلوگرم اعلام شده بود، حدود ۵۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: ۱۴هزار و ۴۸۱ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۹ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبیرکل ستاد درباره میزان کشفیات سایر مواد هم اعلام کرد: از این میزان کشفیات، ۱۱۳۴ کیلوگرم حشیش، ۳۲۲ کیلوگرم هروئین، ۱۳۱ کیلوگرم شیشه، ۷۹ کیلوگرم گراس و ۸۷ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی درباره متهمان دستگیر شده در ارتباط با جرایم مواد مخدر هم اظهار داشت: در هفته پایانی خرداد در مجموع ۶۵۴۶ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر به خصوص طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۴۰۸۱ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲۳۹۹ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند و در میان دستگیرشدگان این هفته ۶۶ نفر نیز از اتباع بیگانه هستند.

وی گفت: بالغ بر ۷۸ درصد کشفیات این بازه زمانی مربوط به هفت استان کشور است. بیشترین حجم کشفیات با ۳۶۰۲ کیلوگرم یعنی معادل ۲۲ درصد کشفیات مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و خراسان جنوبی با ۳۰۴۴ کیلوگرم، کرمان با ۲۳۳۳ کیلوگرم، یزد با ۱۵۱۴ کیلوگرم، اصفهان با ۹۱۰ کیلوگرم، هرمزگان با ۸۶۵ کیلوگرم و خراسان رضوی با ۴۲۴ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در هفته پایانی خرداد، سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله با مواد مخدر یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور ۶۰ درصد است.

اصلانی اظهار داشت: طی این مدت ۳۵۷ دستگاه خودرو و ۳۰ قبضه سلاح توقیف شد و ۶۳ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۵ درصد انتظامی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها