رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حال اقتصادی مردم و کشور خوب نیست، گفت: دغدغه اول و آخر ما باید اقتصاد و معیشت مردم باشد.
کد خبر: ۱۲۶۹۸۸۳

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس امروز (یکشنبه 8 تیر) در آئین بهره‌برداری از بزرگترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور گفت: ‌حال اقتصادی مردم و کشور خوب نیست. و موضوعاتی را درباره معیشت مردم می‌شنویم که ای کاش نمی‌دیدیم و نمی‌شنیدیم چرا که خیلی از آنها واقعیت تلخی هستند.

وی افزود: این روزها در رسانه‌ها از اجاره پشت بام‌ها گفته می‌شود ضمن اینکه در حوزه مسکن مردم دغدغه جدی و قابل توجهی دارند.

دغدغه اول و آخر ما باید معیشت مردم باشد

رئیس مجلس تصریح کرد: وظیفه همه ما به عنوان خدمتگزار مردم آن است که دغدغه اول و آخر ما در شرایط فعلی توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد.

قالیباف خاطرنشان کرد: مردم ما هرگز هیچ اختلاف و تنش و دعوای حیدری و نعمتی را از کسی قبول نمی‌کنند. ضمن اینکه مردم امروز از همه ما یک توقع دارند که آن توقع کار صادقانه و تلاش خوب و کار نیک است که بتوانیم مشکلات آنها را برطر ف کنیم.

وی گفت:‌مردم ما قانع هستند و همین که این حس در آنها بوجود بیاید و این امنیت در آنها باشد که ما به درستی در حال مدیریت هستیم و ما تلاش می‌کنیم و آنها هم این موضوع را در زندگی لمس کنند ممنون دار مدیران خواهند بود.در غیر این صورت از ما راضی نخواهند بود.

وی افزود: حضورم در جلسه امروز به این دلیل است که مجموعه‌ای در حال افتتاح است که می‌تواند در کمترین زمان ممکن با بیشترین تاثیرگذاری در همه جغرافیای کشور با شفافیت، عدالت و با کمترین زمان ممکن و با اقتصادی‌ترین روش مسائل نابسامانی‌های اقتصادی کشور را حل و فصل کند.

باید راه بسیار کوتاهی را طی کنیم که به بزرگترین دستاوردها برسیم

رئیس مجلس با بیان اینکه وقتی حرف از اقتصاد دیجیتالی می‌زنیم یعنی آنکه فرصت بزرگی در اختیارمان است که جبران عقب ماندگی‌های گذشته را انجام می‌دهد.ما باید راه بسیار کوتاهی را طی کنیم که به بزرگترین دستاوردها برسیم.

قالیباف گفت: اگر غفلت کنیم طبیعتا فاصله‌مان نسبت به بقیه دنیا بیشتر شده و این شکاف دیجیتالی خواهد بود و عقب ماندگی‌مان از بقیه دنیا بیشتر خواهد شد لذا این موضوع هم یک فرصت بزرگ برای جبران گذشته‌مان است و امروزمان را با سرعت بیشتری حرکت کنیم و هم اینکه خطری که اگر نسبت به آن غفلت کنیم آسیب بزرگی هم به ما وارد خواهد شد.

وی گفت: ما در کشورمان دو جور می‌توانیم نگاه کنیم؛ نگاه اول آن است که جوانان ما که هم اکنون در حوزه اشتغال دچار مشکل هستند را به عنوان یک تهدید ببینیم ولی از منظر دیگر نیروی جوان، تحصیلکرده و آشنا به این فضای اقتصاد دیجیتالی را اهمیت داده و بدانیم که آنها به عنوان بزرگترین سرمایه این عرصه هستند.

رئیس مجلس گفت: امروز دنیا لحظه شماری می‌کند برای چنین ظرفیت و منابع انسانی. لذا ما در زمره کشورهایی هستیم که بین 5 تا 10 کشور دنیا از منظر ظرفیت نیروی انسانی هستیم که می‌توانیم از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشیم.

قالیباف افزود:‌مجلس یازدهم نگاه و مسیرش اینگونه است که باید در این راه کمک به همه عزیزان در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی و شرکت‌های بزرگ و کوچک و روستائیان که در حال ساخت صنایع دستی و به دنبال معرفی‌اش به بازارهای جهانی است و بتواند هنرش را نشان دهد و اقتصاد و فرهنگش را منتقل کند در خدمت همه آنها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان یک خدمتگزار و مدیر قبل از اینکه به عنوان یک نماینده مردم عزیزمان وارد مجلس شوم این حس را داشتم که در ابتدای قرن 21 که توفیق خدمت در مرکز نیروی انتظامی داشتیم به این اهمیت پی بردم که در مدیریت، شفافیت، سلامت، سرعت و خدمت و در کوچک سازی و کارآمد سازی آثار متعددی در اقتصاد دیجیتال وجود دارد.

قالیباف گفت:در سال های خدمت در شهرداری تهران نیز به حوزه های دیجیتالی توجه ویژه ای کردیم. تهران که از 70 کیلومتر فیبرنوری برخوردار بود، امروز بیش از 2 هزار کیلومتر فیبر نوری دارد و همه شهرها می توانند این مسیر را طی کنند.

مجلس آماده اصلاح قوانین و رفع خلاء های قانونی است

قالیباف تاکید کرد: یک کار موفق زمانی اتفاق می‌افتد که ما همه باهم همدل و همزبان شویم، به هردوی اینها نیاز داریم. همه ما باید در ارتباط با رفتارهای خارج از قانون و مشکلاتی که در حوزه ساختارهایی که برای ما پیش بینی می‌شود، تابع قانون باشیم و به قانون احترام بگذاریم. اگر احساس می شود که قانون نیاز به اصلاح دارد به سرعت مطرح شود، ما در مجلس خدمتگزاریم و آماده رفع خلاء های قانونی و اصلاح قوانین هستیم.

رئیس مجلس یادآور شد: تحول در مجلس یازدهم مبتنی بر شفاف سازی، هوشمندسازی، مردمی سازی و کارآمدسازی است. حوزه فضای مجازی نیز اگر از این 4 شاخص برخوردار باشد، نه تنها به جلوگیری از فساد کمک می کند، بلکه موجب ارتقای مدیریت و اثرگذاری و اثربخشی می شود. اقتصاد مقاومتی نیز به معنای مردمی سازی و اقتصاد دیجیتال است. تمام بخش های دولتی، خصوصی و حتی شورای عالی فضای مجازی که مسئولیت سیاستگذاری و نظارت و هدایت کلان این حوزه را دارد، می تواند در این مسیر تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب های ناشی از آن گفت: هرچند بخشی از کسب وکارها و حوزه ها با شیوع این بیماری آسیب دیدند، اما برای فضای مجازی فرصتی ایجاد شد که باید حداکثر استفاده را از آن ببریم. در حوزه آموزش و راه اندازی سامانه شاد اقداماتی انجام گرفت، اما با توجه به توسعه عدالت آموزشی باید خدمات قابل توجهی به مردم به ویژه روستانشینان و حاشیه نشینان که از امکاناتی چون موبایل هوشمند برخوردار نیستند، ارائه شود.

قالیباف تاکید کرد: از سوی دیگر برای توسعه عدالت آموزشی، شرکت هایی که دارای تعهدات اجتماعی هستند، می توانند به مردم مناطق محروم در این زمینه کمک کنند. شرکت های دانش بنیان نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند.

اولویت مجلس یازدهم برای معیشت، اشتغال و اقتصاد مناطق محروم

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم موضوع معیشت، اشتغال و اقتصاد را با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر در دستور کار قرار داده و معتقد است تقویت این مسیر کوتاهترین، عادلانه ترین و اقتصادی ترین راه متناسب با شرایط فعلی کشور است.

وی یادآور شد: سهم ما در GDP حدود 5 درصد است، در حالی که اقتصاد بسیاری از کشورها بیش از 15 درصد سهم دارند. ما به کمک نیروی انسانی و منابع غنی با همدلی و همزبانی باید در مسیر پیشرفت حرکت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱
ظ
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
۰
۰
ماست و......هزاربرابر کردی که

نیازمندی ها