وزارت بهداشت آفریقای جنوبی از ابتلای بیش از ۶ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که به این ترتیب شمار مبتلایان در این کشور به ۱۱۸هزار و ۳۷۵ تن می‌رسد.
وزارت بهداشت آفریقای جنوبی از ابتلای بیش از ۶ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که به این ترتیب شمار مبتلایان در این کشور به ۱۱۸هزار و ۳۷۵ تن می‌رسد.
کد خبر: ۱۲۶۹۷۳۲

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، وزارت بهداشت آفریقای جنوبی شامگاه پنجشنبه در توئیتر اعلام کرد: طی ۲۴ساعت گذشته، ۶ هزار و ۵۷۹ مورد جدید مبتلا به کرونا در این کشورها ثبت شده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود: تا روز پنجشنبه یک‌میلیون و ۴۶۰ هزار و ۱۲نفر تست کرونا داده اند که در نتیجه ابتلای بیش از ۶ هزار نفر به این ویروس اثبات شده و تعداد کسانی که تاکنون بر اثر کرونا در این کشور آفریقایی جان خود را از دست داده‌اند، به ۲هزار و ۲۹۲ نفر رسیده است.

همچنین ۵۹هزار و۹۷۴نفر نیز از این بیماری یافته‌اند.

طبق این گزارش، بیشتر مبتلایان کرونا در این بخش از قاره سیاه، در جمهوری آفریقای جنوبی شناسایی شده اند.

در شرایطی که جامعه جهانی نگران نبود و کمبود تجهیزات پزشکی در کشورهای آفریقایی است، برخی کشورهای این قاره حتی از دسترسی به اساسی ترین ملزومات بهداشتی مانند آب و صابون هم محرومند.

بنابرگزارش سازمان ملل متحد، فقط ۱۵ درصد ساکنان آفریقای جنوبی به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند.

سازمان جهانی بهداشت در اردیبهشت‌ماه هشدار داد که در صورت بی توجهی و سهل انگاری در زمینه ارایه خدمات بهداشتی، بیش از ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان جنوب صحرای آفریقا در سال‌جاری (۲۰۲۰) و سال آینده، بر اثر بیماری ایدز جان خود را از دست می دهند.

حدود ۱۰ میلیون بیمار مبتلا به ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن به نام کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون در سراسر جهان شناسایی شده اند که حدود نیمی از آنان بهبود یافته و کمتر از نیم دیگر این شمار، جان خود را از دست داده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها