معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

گرما در سواحل خزر تا 5 تیر / جو آرام در تهران

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه افزایش دما در نوار شمالی کشور تا ظهر پنج‌شنبه ادامه دارد، گفت: از بعدازظهر پنج‌شنبه 5 تیرماه و همچنین روز جمعه، دما بین 5 تا 8 درجه در سواحل خزر کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۲۶۹۵۴۲

به گزارش جام جم آنلاین، محمد اصغری در گفتگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آینده و امروز بیان کرد: بعدازظهر امروز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ارتفاعات البرز مرکزی و همچنین ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی داریم و این شرایط در سه روز آینده خصوصاً در ساعات بعدازظهر در شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان حاکم خواهد بود.

وی افزود: در پنج روز آینده در شمال‌شرق و شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید خواهیم داشت که در زابل با گرد و خاک و کاهش دید همراه است.

اصغری با بیان اینکه افزایش دما در نوار شمالی کشور تا ظهر پنج‌شنبه ادامه دارد، گفت: از بعدازظهر پنج‌شنبه 5 تیرماه و همچنین روز جمعه با نفوذ جریانات خنک شمالی، ابتدا در سواحل شمالی و شمال‌غرب و شنبه و یکشنبه هفته آینده در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال‌شرق کشور کاهش نسبی دما بین 5 تا 8 درجه پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه دریای خزر از اواخر وقت 5 تیرماه تا شنبه 7 تیرماه مواج است، گفت: روز 6 خرداد در سواحل خزر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و روز شنبه این شرایط در استان‌های آذربایجان غربی، ‌اردبیل، آذربایجان شرقی و همچنین سواحل خزر حاکم است.

موج با ارتقاع 2 متر در دریای خزر

اصغری بیان کرد: از پنج‌شنبه شب تا روز یکشنبه 8 تیرماه متلاطم شدن دریا و موج تا ارتفاع یک و نیم و دو متر در دریای خزر پیش‌بینی می‌شود که احتمال پاره شدن تورهای صیادی وجود دارد که توصیه می‌شود در تردد قایق‌های سبک و تفریحی محدودیت اعمال شود و شنا در سواحل متوقف شود.

وی بیان کرد: به دلیل کاهش دما بین 5 تا 8 درجه در سواحل خزر و شمال‌غرب و روزهای شنبه و یکشنبه در تهران و شمال‌شرق کشور، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها با توجه به نوسانات دما، باید در دستور کار باشد.

اصغری گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز در تهران آسمان قسمتی ابری، جهت باد غربی و سرعت باد 7 کیلومتر بر ساعت است. دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 12 درصد است.

وی افزود: روز آینده آسمان تهران صاف پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تا 7 تیرماه ادامه دارد، البته در برخی ساعات وزش باد در پایتخت پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 36 و 23 درجه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها