از زمان قتل فجیع جورج فلوید سیاه پوست زیر زانوی یک افسر سفیدپوست آن هم در حالی که فریاد می زد « نمیتوانم نفس بکشم» شورشی سراسری در تمام جهان به راه افتاده است.
کد خبر: ۱۲۶۹۵۲۱

به گزارش جام جم آنلاین ، قتل فلوید یک جرقه بود که در تمام جهان آتش به پا کرد. مردم در تمامی کشورهای دنیا به خصوص ایالات متحده به خیابان ها ریختند و با شعار «زندگی سیاهان اهمیت دارد» خواهان تبعیض های نژادی و بر اساس رنگ پوست افراد شدند. تاریخ نژادپرستی در آمریکا آنچنان بلند بالا و طولانی است که اکنون تمامی ایالت های این کشور کرونا زده صحنه شورش های ضددولتی و ضدنژادپرستانه است.

اما روز گذشته در انگلیس و در دیدار تیم های برنلی و منچسترسیتی اتفاقی افتاد که بار دیگر خشم حامیان جنبش حمایت از رنگین پوستان را برانگیخت. در دیدار سیتی و برنلی که با برتری پنج گله منچسترسیتی همراه بود هواپیمایی بر فراز ورزشگاه پرواز کرد که پرچم «زندگی سفیدپوستان اهمیت دارد، برنلی» را حمل می کرد که تعبیر به یک حرکت شدید نژادپرستانه شده است.

باشگاه برنلی ضمن محکوم کردن این حرکت بیانیه داده که چنین اتفاقی هرگز مورد تایید و اطلاع قبلی این باشگاه نبوده است. این پرچم به عنوان نمادی برای تمسخر جنبش «زندگی سیاهان اهمیت دارد» تعبیر می شود. هنوز مشخص نشده که مسئول این حرکت جنجالی چه کسی یا کسانی بوده است.

 

جنجال بزرگ شعار «زندگی سفیدها اهمیت دارد» در یک مسابقه فوتبال (عکس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها