رئیس مرکز پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت:

دولت هر سال ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای بیماران خاص هزینه می‌کند

رئیس مرکز پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت سالانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای ارائه خدمات درمانی و دارویی به ۱۱ گروه از بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه می‌کند و همه این خدمات از طریق سامانه حواله الکترونیک در اختیار این بیماران قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۲۶۹۵۱۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی شادنوش افزود: اکنون ۱۱ گروه از بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت ویژه وزارت بهداشت هستند که شامل تالاسمی، هموفیلی، دیالیز( خونی و صفاقی)، ام اس، ای بی، متابولیک (ام پی اس)، SMA، اتیسم، سیستیک فایبروزیس، پیونداعضا و سرطان هاست و به تدریج خدمات درمانی و دارویی مورد نیاز این بیماران از طریق سامانه حواله الکترونیک ارائه می شود.
 
وی گفت: در گذشته لازم بود این بیماران هر چند وقت یکبار برای دریافت خدمات حمایتی به معاونت های درمان دانشگاههای علوم پزشکی مراجعه کند و مثلا اگر داروی بیمار یا دوز داروی او تغییر کرده لازم بود اطلاعات خدمات مورد نیاز بیماران با مراجعه حضوری به روز رسانی شود.
 
رئیس مرکز مدیریت پیوند و یبماری های وزارت بهداشت افزود: این خدمات در قالب بسته های حمایتی تعریف شده به این بیماران ارائه می شود. بسته های حمایتی که مهر ماه هر سال بازنگری می شود و بیشتر شامل پوشش فرانشیز دارو و درمان ( صفر شدن فرانشیز دارو یا هزینه درمان) مورد نیاز این بیماران است.
 
وی گفت: با راه اندازی سامانه حواله الکترونیک از این پس خدمات رسانی به این بیماران از طریق این سایت انجام می شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به معاونت های درمان دانشگاههای علوم پزشکی ندارند. به این ترتیب توزیع دارو و ارائه خدمات موازی از چند منبع نیز از بین می رود و به طور دقیق مشخص می شود که هر بیمار به چه خدمات، چه نوع دارو و به چه میزان در طول سال نیاز دارد به همین علت می توانیم مدیریت هوشمندانه تری را در این زمینه اعمال کنیم.
 
شادنوش افزود: تاکنون بیماران پیوندی و ام اس با ثبت نام در سامانه حواله الکترونیک تحت پوشش خدمات این سامانه قرار گرفته اند. ثبت نام بیماران تالاسمی و  MPS نیز شروع شده و از این بیماران می خواهیم هر چه سریعتر اطلاعات خود را در سامانه حواله الکترونیک بیماران خاص تکمیل کنند. به مرور و تا آخر سال همه ۱۱ گروه تحت حمایت مرکز پیوند و بیماری های وزارت بهداشت باید در این سامانه ثبت نام کنند تا بتوانند از خدمات و یارانه های دولتی استفاده کنند.
 
رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری های وزارت بهداشت گفت: به دستور وزیر بهداشت همه بخش های وزارت بهداشت باید همکاری می کنند که هر چه زودتر خدمات این سامانه تکمیل شود. ثبت نام و پوشش خدمات رسانی به این بیماران با سرعت مناسب پیش می رود. توصیه این است که گروههایی که به تدریج اعلام می شوند برای ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.
 
شادنوش تاکید کرد: از این پس همه خدمات حمایتی که به بیماران خاص و صعب العلاج ارائه می شود و هر تغییری که در بسته های خدمتی این افراد اعمال شود از طریق سامانه حواله الکترونیکی خواهد بود. با بکارگیری سامانه حواله الکترونیکی بیماران خاص و صعب العلاج، داروهای این بیماران در نزدیکترین داروخانه محل زندگی این افراد در اختیار آنان قرار می گیرد، مرحله بعدی تحویل دارو جلوی در منزل این بیماران است که به دنبال اجرای آن هستیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها