رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی در جمع هوادارانش ادعاهایی را درباره تمایل ایران به مذاکره با آمریکا مطرح کرد.
کد خبر: ۱۲۶۹۳۲۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ شب گذشته در جمع هوادارانش در ایالت اکلاهما مدعی شد که ایران منتظر است که جو بایدن سناتور دموکرات آمریکایی و رقیب انتخاباتی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیروز شود.
 
ترامپ ادامه داد: من سریع‌ترین توافق را انجام خواهم داد، بهترین توافقی را که دیده‌اید. قبلا یک توافق [این چنینی] با چین انجام دادم.
 
رئیس جمهور آمریکا افزود: رئیس جمهور اوباما ۱۵۰ میلیارد دلار را به خاطر هیچ به آن‌ها(ایران) داد. باورنکردنی تر این است که  او ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد به آن‌ها داد. اکنون آن‌ها وضعشان خوب نیست؟ هست؟ ایران به شدت خواستار انجام دادن یک توافق است اما جان کری و بقیه به آن‌ها می‌گویند که منتظر باشید ترامپ ببازد، آن‌ وقت صاحب آمریکا خواهید شد. من گفتم ما می‌توانیم صبر کنیم. شما می‌توانید صبر کنید اما بعدا که من پیروز شوم هزینه بیشتری را برای توافق خواهید پرداخت.
 
ادعای ترامپ درباره تمایل ایران به مذاکره درحالی بیان می‌شود که مقامات عالی کشورمان بارها در مناسبت‌های مختلف تاکید کرده‌اند که با شرایط کنونی به هیچ وجه مذاکره با آمریکا صورت نخواهد گرفت.
او همچنین بار دیگر به اقدام تروریستی خود در صادر کردن دستور ترور سردار شهید سلیمانی در عراق اشاره کرد و این اقدام مغایر با قوانین بین‌المللی را ستود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها